Foto's upload formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
1.492
Hallo, ik heb een foto upload formulier gemaakt, maar die werkt niet. Het gaat waarschijnlijk om de move_uploaded_file() function:
PHP:
move_uploaded_file($_FILES["foto"]["tmp_name"], "/fotoboek/" . $_SESSION["gebruikersnaam"] . "_" . $_POST["naam"] . "." . $bestandsinfo["extension"]);
Ik heb even nagekeken of alles klopt met al die variabelen en zo door ze op het scherm met or die():
PHP:
move_uploaded_file($_FILES["foto"]["tmp_name"], "/fotoboek/" . $_SESSION["gebruikersnaam"] . "_" . $_POST["naam"] . "." . $bestandsinfo["extension"]) or die($_FILES["foto"]["tmp_name"] . "<br>/fotoboek/" . $_SESSION["gebruikersnaam"] . "_" . $_POST["naam"] . "." . $bestandsinfo["extension"]);
Toen kwam er dit:

C:\WINDOWS\TEMP\php4BC.tmp
/fotoboek/jnoten_smiley.gif

Daar is volgens mij niets mis mee. Zou het dan kunnen dat die functie geblokkeerd is? Of ligt het nog ergens anders aan?
 
heb je de functie op een localhost draaien?
Op thuis servers zijn vaak dingen geblokkeerd
 
Rimsic zei:
heb je de functie op een localhost draaien?
Op thuis servers zijn vaak dingen geblokkeerd
Geloof ik niks van. Zeker niet zo'n zeer algemene uploadfunctie, die ook nog eens in Safe Mode werkt.

Persoonlijk denk ik dat 't ligt aan het pad waar je geuploade bestand naar toe wil verplaatsen, '/fotoboek/'. Die '/' houdt in dat je naar de root van de huidige partitie toe gaat (wat hoogst waarschijnlijk de partitie is waar dat PHP scriptje op draait). Vervolgens geef je aan dat er een map 'fotoboek' in de root moet zijn, en ik vermoed dat daar het probleem zit.

Dus ik zou zeggen: kijk eens of C:\fotoboek\ bestaat. Zo niet, daar is je fout :p en zou ik of die map veranderen of het pad waar je naar toe schrijft veranderen. Bestaat die map wel: dan is er iets anders aan de hand en kun je mogelijk in de Apache (of IIS, wat voor webserver je ook moge draaien) error logs kijken of daar een foutmelding van PHP instaat die aangeeft waardoor dat bestand niet goed verplaatst wordt.
 
JPeetje zei:
Geloof ik niks van.
toch is het zo... ik kan bijvoorbeeld niet inloggen op een webpagina die ik bij m'n localhost heb. Bestanden verwijderen via een script kan ook niet....
 
toch is het zo... ik kan bijvoorbeeld niet inloggen op een webpagina die ik bij m'n localhost heb. Bestanden verwijderen via een script kan ook niet....
vaag... aangezien op je localhost (bijna) alles moet kunnen, in ieder geval meer dan op een server waar ze soms dingen uitzetten... (ik kan gewoon inloggen in mijn scripts... op mijn localhost. En een script niet kunnen verweideren via PHP op mijn localhost is mij ook nog nooit overkomen.)

maar om de vraag te beantwoorden. zet er eens een . (punt) voor die / "./fotoboek/" als je dan een map genaamd fotoboek hebt in de map waar je dit script laat draaien moet het zeker werken....

Jeffrey
 
heb je de functie op een localhost draaien?
Op thuis servers zijn vaak dingen geblokkeerd
Ja het is een of ander klein gratis hosting-'bedrijf' (www.bhost.nl).

Dan zal het wel aan dat andere liggen. Dat probeer ik vanavond wel uit, want ik ga nu huiswerk maken.
 
Rimsic zei:
toch is het zo... ik kan bijvoorbeeld niet inloggen op een webpagina die ik bij m'n localhost heb. Bestanden verwijderen via een script kan ook niet....
Doe je dan niet iets fout ?

Een standaard geïnstalleerde ondersteunt echt wel bestanden uploaden, inloggen ook (al moet je in sommige gevallen enkel even de MySQL extensie laten laden door PHP), dat stelt gewoon niets voor.

Dan ben ik eiglijk wel benieuwd wat jouw ontwikkelomgeving is, PHP versie, MySQL versie, besturingssysteem...
 
Het is gelukt! Bedankt mensen, het lag aan die punt.

Jeroen kan je me helpen. Ik moet het volgende doen:
Op een site wil ik een upload functie maken, de mensen die ingelogd zijn moeten tekst kunnen uploaden.

Weet jij hoe ik dat het beste kan doen.
ik ga een inlog systeem maken met ASP omdat ik weet hoe dat werkt. met php heb ik niet heel veel ervaring.
Tnx alvast
 
Dus je wilt met PHP een uploadformulier en met ASP het inloggedeelte? Ik weet niet of dat wel zo handig is... En beschik je dan over PHP én ASP op de server?
 
Dus je wilt met PHP een uploadformulier en met ASP het inloggedeelte? Ik weet niet of dat wel zo handig is... En beschik je dan over PHP én ASP op de server?

Nee alles in ASP of PHP.
De bedoeling is dat mensen die ingelogd zijn dingen kunnen uploaden.
In asp weet ik een inlog systeem te maken, in PHP niet.
Als dat een voudig is in php dan kan ik het mss allemaal in php doen.
Met asp werk ik met dreamweaver, dat gaat met recordets en een database waar de gegevens instaan van de mensen die inloggen.
met php heb ik geen idee hoe dat werkt.

bedankt voor je snelle reactie
 
Wat voor database gebruik je dan voor ASP? Zeker MS SQL Server.

Voor PHP wordt bijna altijd MySQL gebruikt, dus ik weet niet of jij zit te wachten op een nieuwe database aanmaken en alle records overpompen?

Was het trouwens niet handiger geweest om een nieuwe topic aan te maken?
 
Nee ik gebruik dan ISS, ik heb een cursus gedaan over hoe je dat doet in asp.
ik kan het niet goed in php ik heb geen idee hoe ik dan de recordset / database eraan hang.
staan er mss voorbeelden op dit forum of kan jij me helpen da devil.
Het gaat om een nieuwe site dus het maakt niet uit of ik in php of asp begin. in wil in kunnen loggen en mensen moeten kunnen registreren en vervolgens uploaden.

het upload gedeelte is dat moeilijk te realiseren?
 
om ook maar eens te reageren:
in PHP kun je zeer makkelijk een "goed" inlog schermpje maken, maar je kunt het ook zo uitgebreid maken als je maar wilt... b.v. dat mensen zich kunnen registreren, "lost pasword", inloggen -> gegevens veranderen, enz.
In PHP is dat geen probleem om te maken, maar als je "goed" script wilt hebben, dan zal het toch wel de enige tijd kosten....
Hetzelfde voor het uploadformulier....

Het is wel sterk af te raden om met 2 verschillende server side scripts aan de gang te gaan... vooral als je 1 van de 2 scripts niet beheerst.

Als ik iets voor je moet maken, dan neem maar even contact op,
Gegroet,
Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan