foto's verkleind opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
is het mogelijk om foto's met minder KB op te slaan. Als ik ze zipp dan zijn de KB's ongeveer gelijk aan de niet gezippte foto.

groetjes
Juul

Dat is mogelijk door de foto met een mindere kwaliteit op te slaan of door de foto kleiner te maken.

Geplaatst door jvbaal
Als ik ze zipp dan zijn de KB's ongeveer gelijk aan de niet gezippte foto.
Dat klopt als je je foto's in opslaat in een "lossy" formaat zoals jpeg dan is de foto al gecomprimeerd. Opslaan in een zip haalt dan niet veel meer uit. Verder sluit ik me aan bij @rve123

Hiervoor zou het programma "Pixresiser1_7" een goede oplossing zijn. Bij mij werkt dat uitstekend. De foto's worden verkleind en de kwaliteit vermindert nagenoeg niet.

Waarom wil je je foto's kleiner maken?

Foto's kleiner maken (in formaat of in KB, vaak gaat dit samen) kan op verschilde manieren.
Gaat het er alleen maar om dat iemand ze op een beeld scherm kan zien kun je behoorlijk ver gaan zonder zichtbare kwaliteits verlies, zou je ze echter dan willen afdrukken (foto lab) kom je waarschijnlijk in de problemen.

Het doel bepaald dus mede hoe je dat het beste kan aanpakken.
N.b. zorg er altijd voor dat je met copiëen werkt.

Ik heb Pixresiver gedownload en het werkt voor mij prima. Ik wil namelijk een groot aantal foto's meenemen op mijn usb stick om andere ze te laten zien.

Heel hartelijk dank voor de tip.

Groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan