fotos verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken Irfanview niet, maar mogelijk is het handig om even Powertoys te downen en vervolgens een vergelijking te maken?
 
115 x 76 is dan wel weer heel klein, hé. In hoeverre kun je dan nog praten over kwaliteit in de zin van scherpte of contrast? Ik heb het net uitgeprobeerd met zowel IrfanView, XNview, de Powertoys tool en met Photoshop en zie geen noemenswaardig verschil in kwaliteit. (Uiteraard bekeken op 100%) De Photoshop en XnView verkleiningen lijken het meeste contrast te geven. Qua scherpte zit er geen verschil in de 4 verkleiningen. Voor degenen die het interesseert: hier vind je de verkleiningen en het origineel in een rar-betand; (2,8 MB)
 
Waarschijnlijk ben ik fout bezig met IrFanview, want als ik zo de verkleinde foto's bekijk die jij gemaakt hebt, dan is dat gewoon mooie kwaliteit. Zoals ze er bij mij uitzien is het minder mooi:
afbeelding15xk.jpg


Welke instellingen zijn goed om te gebruiken om de kwaliteit toch zo goed mogelijk te gebruiken?

111111110il.png
 
Oh, die instellingen gebruik ik niet eens. IrfanView zie ik als een handig programma voor resizen en voor een snelle weergave van een afbeelding op m'n scherm. (Beter dan de ingebouwde viewer van Windows XP) Voor beeldbewerking, zelfs al is het alleen maar voor verscherpen, gebruik ik bij voorkeur Photoshop omdat je daarmee nauwkeuriger kan werken en meer invloed hebt op het eindresultaat. Te meer omdat de mate van dergelijke handelingen bij elke afbeelding opnieuw bepaald zouden moeten worden.

Heb je deze afbeelding al 's met een ander programma verkleind zoals Pasja ook al aangaf? Want dan kun je goed vergelijken. Kan namelijk ook liggen aan het type afbeelding. Jouw plaatje heeft een veel groter onderwerp dan die van mij. (Bredere beeldhoek) Er moet veel meer detail in hetzelfde aantal pixels worden gepropt zodat er nauwelijks details zichtbaar zijn. Tevens heeft het plaatje een hang naar hooglichten die de dunnen bogen als het ware wegbranden zodat er niks meer van overblijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan