Foto's verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
C:\Windows\system32>ROBOCOPY G:\L:\*.jpg/E/MOV/L/MINAGE:365 gaat niet werken. Elk commando wordt gescheiden door een spatie. Ik geef het even weer door underscore te gebruiken

C:\Windows\system32>ROBOCOPY_G:\_L:\_*.jpg_/E_/MOV_/L_/MINAGE:365

of je naar een andere map moet bladeren hangt af van het feit waar je ROBOCOPY.EXE hebt geplaatst. Kies hiervoor liefst een tijdelijke of eigen map.

Beste RogerS ;)

HET IS GELUKT :D :thumb:

Enkel op ons werk hebben we XP.
Moeten we dan ROBOCOPY installeren ?

Deze installeren ?? --> Windows Server 2003 Resource Kit Tools <-- Klik hierop.
Heb gelezen dat vanaf VISTA en WINDOWS7 dit standaard op de PC aanwezig is.

Groetjes Danny. :thumb:

In de 2003 tools zit robocopy. Je hoeft niet de hele zwik te installeren. Pak de installer gewoon even uit met [naam installer].exe /a . Of kijk even of je de installer kunt openen met jzip. Je hebt enkel robocopy.exe nodig. Geen installatie vereist.

Deze tool werkt ook op XP of eender welk windows platform.

Je bent ondertussen op een heel ander pad beland, maar nog even een uitleg waarom mijn code bij jou niet werkte.
Dit is jouw versie:
Code:
.MoveFile MijnPad & MijnBestand, "D:\FOTO's OLM\2006\*.jpg"
En dit de mijne. Zoek de verschillen ;)
Code:
.MoveFile MijnPad & MijnBestand, "D:\FOTO's OLM\2006\"

Beste OctaFish ;)

Ja, ik heb andere wegen gevonden en deze is gemakkelijk aan te passen.

Met één regeltje doen wat ik wil, dit is de max.

Bedankt voor je hulp :thumb:

groetjes Danny. :thumb:

Beste RogerS ;)

Op mijn werk raden ze me aan om datgene dat in rood is gemarkeerd erbij te plaatsen.

robocopy G:\ L:\ *.jpg /E /MOV /np /SEC /R:1 /W:1 >c:\temp\robocopy.txt

Kan jij mij uitleggen wat de gemarkeerd code inhoudt ?
Wat is np, sec, R:1 en W:1 ?

Ik vermoed dat hij hetgeen dat hij uitvoert wegschrijft in een txt bestandje.

Dat hadden die wijsneuzen op je werk dan ook kunnen uitleggen :)

/NP - No Progressbar - Onderdrukt het weergeven van de voortgang. Standaard zie je per bestand een balkje van 0 naar 100%.

/SEC - SECurity - Kopieert ook de map en bestandsrechten. Leek me in jullie situatie niet relevant. Het lijkt me een redelijk platte structuur. Kan geen kwaad om het toe te voegen.

/R:1 /W:1 - Retry =1 en Wait = 1 . Als het niet lukt om een bestand te kopieren probeert hij het 1 keer opnieuw en wacht 1 seconden tussen die pogingen. Standaard staat dit op oneindig. Leek me niet dat er gelockte bestanden en andere rariteiten te verwachten zijn, maar kan wederom geen kwaad.

>log.txt - De output wordt naar het genoemde bestand geschreven. Daarin kun je precies nalezen wat er gedaan is. Daar doe je in regel weinig mee. Het is namelijk meer werk om door dit soort bestanden te bladeren dan de bestanden met de hand te kopieren. Kan ook geen kwaad

Beste RogerS ;)

Bedankt voor de uitleg :D

Het programma ga ik woensdag laten lopen als iedereen op de hoogte is van het gebeuren.

Woensdagavond zal ik dan antwoord geven en deze topic sluiten.

Beste RogerS, ;)

Alles is naar wens verlopen.
Alle afbeeldingen zijn verplaatst van G-schijf naar L-schijf.

Bedankt voor alles en ook aan andere meedenkers :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan