Foto's verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trico77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Hallo,

Momenteel probeer ik in Word 2007 foto's in te voegen, maar zodra je een foto verplaatst, verspringen alle reeds geplaatste foto's en krijg ik witte stukken tekst.

Hoe houd ik een foto, daar waar ik hem plaats??

Probleem is zo erg, dat Word na een paar keer schuiven afgesloten wordt met een foutmelding.

Wie weet raad?

Dank alvast
Trico77

Molgelijkheid 1 is het plaatsen van de afbeeldingen in een tabel, een twwede mogelijkheid is het vast positioneren van de afbeelding op de pagina (opmaak/positie; het is even zoeken)

Dank je voor je reactie,

positionering: deze tip werkt voor 90%, maar toch verspringen er nog steeds foto's.
Ik kan er nu tenminste wel mee werken.
Hoop nog op de echte oplossing..

Trico77

Een foto, of eender welk grafisch object eigenlijk, kan ofwel "in lijn met de tekst" staan, ofwel boven de tekst zweven. Als je op de foto klikt en je krijgt witte vierkantjes aan de hoeken, dan zweeft je foto boven de tekst. Bij "in lijn met de tekst" heb je zwarte vierkantjes aan de hoeken van een geselecteerde afbeelding.
Rechtermuisknop klikken en (in het Engels toch) "Format Picture" kiezen. Dan naar tab "Layout" gaan, waar je de verschillende mogelijkheden (hondjes) vindt. Bij Word2000 is het eerste prentje "in lijn met tekst".
Persoonlijk vind ik "in lijn met de tekst" de beste manier om een foto op z'n plaats te houden. Natuurlijk, als je vóór je afbeelding tekst (of enkele returns) ingeeft, dan schuift je afbeelding mee op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan