• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto's verwnijnen na mailen Excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonyjazz747

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het probleem is als volgt:
Ik maak een Excelbestand met kolommen en voeg daar in een bepaalde kolom een artikelfoto bij dmv een macro.Dit kan wel oplopen tot 30 foto's per bestand.

Ik stuur deze mail naar klanten maar dan zijn de foto's er niet bij! Er staat dan dat de koppeling niet gevonden kan worden. Ik heb in het vertrouwenscentrum alle instellingen nagezien maar alles staat volgend microsoft goed ingesteld. Ook de beveiliging staat volgens de regels ingesteld.

Het is erg belangrijk dat ik de macro kan blijven gebruiken want handmatig is het erg veel werk om de foto's in het bestand te plaatsen.
Alvast bedankt!

Gr. Ton.

Als je macro verwijst naar de locatie waar je foto's staan gaat dit niet werken.
Zorg ervoor dat je macro je foto's hard (dus niet via een verwijzing) in je Excel bestand zet.

Tardis

Hallo Tardis, bedankt voor je snelle reactie.

Heb je enig idee hoe je dit in de macro veranderen kunt?

Gr. Ton

Misschien handiger om een mail macro in je Excel bestand te maken die het bestand mailt, en de verwijzingen naar de foto's gebruikt om die als bijlage aan de mail toe te voegen. Je geeft zelf al aan dat je de foto's liever niet in het excel bestand zet i.v.m. je andere macro.

Foto's verdwijnen in Excel na mail

Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie. Nee de foto's moeten juist in een cel te zien zijn bij de informatie van het artikel. De macro haalt de foto uit een map met 4000 foto's en zet die dan in de cel in de regel waar het artikelnummer staat. Allen als je de aanbieding wegstuurt zijn de foto's weg. Als je de foto's handmatig er in zet gaat het wel goed.

Misschien weet je de oplossing? Ik vond de vorige opmerking erg goed maar ik weet niet hoe dit te veranderen.

Groetjes, Ton.

Zet hier je macro eens zodat we kunnen zien wat je doet
Je zet nu een link in Excel waar je de foto in zijn geheel zou moeten toevoegen. Als je hier het stukje Macro neerzet wat de link plaatst dan kunnen we de boel verbouwen.

Ron

Hallo Ron,

Dit is de macro:

Sub InsertPictures()
Dim row As Long
Dim picPath As String
Dim Picture As Object
Dim rCell As Range
Dim dFactor As Double
row = 2
On Error Resume Next
While Cells(row, 2) <> ""
Cells(row, 8).Select
picPath = Cells(row, 9) & Cells(row, 1) & ".jpg"
ActiveCell.Value = ActiveSheet.Pictures.Insert(picPath).Select
With Selection
.ShapeRange.Height = ActiveCell.RowHeight * 3
.ShapeRange.Width = ActiveCell.ColumnWidth * 3
.Placement = xlMoveAndSize
End With
Set Picture = Selection
With Picture
.ShapeRange.LockAspectRatio = msoFalse
Selection.ShapeRange.Left = ActiveCell.Left + (ActiveCell.ColumnWidth * 2)
Selection.ShapeRange.Top = ActiveCell.Top + (ActiveCell.RowHeight / 16)
.Placement = xlMoveAndSize
End With
row = row + 1
Wend
End Sub

Ik hoop dat jij weet hoe dit werkt, want ik weet het niet.

Gr .Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan