foto's verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Via UPC probeer ik een pagina uit een magazine (gescand via Photoshop) door te sturen, maar de server weigert deze ("ivm snelheid e.a.). Met andere woorden: men vindt het bestand te groot. Vind ik een beetje kortzichtig. 1 x pagina: moet toch mogelijk zijn?
Hij wordt dus niet verzonden. Men heeft het over verkleinen. Hoe kan ik hiermee omgaan?

Franky
 
Hoe groot is het bestand en met welke extensie? Als je op 200dpi een pagina inscant, kan het inderdaad een flink aantal Mb's groot zijn. Je kunt met bijna elk fotobewerkingsprogramma een foto "verkleinen". Maar dit kan b.v. ook met het gratis programma Irfanview (resize/resample) Je kunt dan van een scan die b.v. 4 Mb groot is in het .bmp formaat, een .jpg maken van een paar honderd Kb.
 
hoe te verkleinen?

:rolleyes:Bedoelde foto's / afbeeldingen: .psd, via Photoshop.
Hoe te verkleinen?
 
foto verzenden: 10,9 MB

Aanvullend: grootte is 10.9 MB, moet toch kunnen, lijkt mij?

Franky:rolleyes:
 
In Photoshop kiezen voor Save as/ Opslaan als en dan kiezen voor de extensie .jpg en niet .psd. Je kunt dan zelfs nog met een schuifje kiezen hoe groot het bestand ongeveer moet worden.
p.s. 10,9 Mb is redelijk groot hoor, sommige providers hanteren 10 Mb als maximale grootte en dan zit je er net boven dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan