Foto's worden ongewenst vroegtijdig gekopieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwe164

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Berichten
2
Als ik in mijn map afbeeldingen (Windows 11) een map met foto's selecteer en daar een selectie wil maken van de beste foto's om die vervolgens te verplaatsen naar een andere map gebeurt er regelmatig iets geks; ik selecteer dus niet een blok, maar in de map verspreide foto's. Ik houd de Ctrl toets ingedrukt en klik met de muis de te selecteren foto's aan. De aangeklikte foto's lichten daarbij grijs op. Als ik klaar ben druk ik op de rechter muisknop om de foto's te knippen en in de selectiemap te plakken. Het gebeurt echter regelmatig dat, halverwege mijn selectieprocedure, opeens alle reeds geselecteerde foto's worden gekopieerd zonder dat ik daarvoor het commando heb gegeven; bijzonder irritant. Ik moet dan de ongevraagde kopieën weer deleten en kan weer opnieuw beginnen. Wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn?
 
De oorzaak is vermoedelijk heel simpel, want het overkomt vast meer mensen (en niet alleen jou en mij :)). Vermoedelijk verplaats je, terwijl je de <Ctrl> toets ingedrukt houdt, de muis een beetje. En daarmee maak je direct kopieën van de selectie. En die moet je dan inderdaad verwijderen. Werken aan je muistechniek dus :).
 
> Weergeven > Weergeven > Selectievakjes voor items ? Werkt dat niet beter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan