• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fourmelding installeren van Microsoft Office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Ik krijg bij het installeren van microsoft office 2007 een fout melding, dit is de foutmelding:
Fout 1402 de registersleutel UNKNOWN\Components\8604839E23492D1109A00008F5B92110\00002109E60031400000000000F01FEC kan niet worden geopend. Controleer of u de juiste machtiging hebt om toegang tot het register te krijgen.

Als ik het register opzoek kan ik dit niet verwijderen.

Kan iemand mij helpen.

Doe eens een schermafdruk van de registry-editor, waarbij je heb gerechtsklikt op die genoemde sleutel en in het gepresenteerde keuzemenu Machtigingen hebt gekozen?

Alvast om je wellicht alvast op een spoor te zetten: Kijk hier waar iemand onder XP wellicht een vergelijkbaar probleem had, maar dan onder XP (wel met een andere software-installatie en ook met een andere sleutel).

Tijs.

Ik denk dat je de vraag beter ergens anders kunt stellen Ronald.
Misschien bij het onderdeel 'Overige Software' ?

Doe eens een schermafdruk van de registry-editor, waarbij je heb gerechtsklikt op die genoemde sleutel en in het gepresenteerde keuzemenu Machtigingen hebt gekozen?

Alvast om je wellicht alvast op een spoor te zetten: Kijk hier waar iemand onder XP wellicht een vergelijkbaar probleem had, maar dan onder XP (wel met een andere software-installatie en ook met een andere sleutel).

Tijs.

Ik heb bijlage bijgedaan.
Beveiliging staat als volgt:
Maker eigenaar (speciale machtigingen)
System (volledig beheer / Lezen)
Administrators (volledig beheer / Lezen)
Gebruikers (volledig beheer / Lezen)

Ik heb trouwens windows 7

Bijlagen

• register.jpg
    register.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 69
Probeer op te starten in " veilige modus " en zoek dan terug de sleutel op , lukt dit niet dan zal je het volledige beheer van je cpu moeten overpakken . andere software voor het register " Wise Registry Cleaner " dan moet je wel eerst office 2007 der afhalen > liefst via " revo uninstaller "
Wat soms ook voor problemen kan zorgen zijn eerdere test versie's van office die sporen hebben achtergelaten in het register , of als men de registersleutel op not installed heeft gezet ( de soort hack voor office )

Laatst bewerkt:
[...]UNKNOWN\Components\8604839E23492D1109A00008F5B92110\00002109E60031400000000000F01FEC kan niet worden geopend. Controleer of u de juiste machtiging hebt om toegang tot het register te krijgen.
[...]

a. In je schermafdruk zie ik niets van UNKNOWN. Je toont een andere sleutel?
b. Bovendien (als ik je schermafdruk zo volg) lijkt het dat je ons de rechten gegeven hebt van de sleutel erboven 8604839E23492D1109A00008F5B92110, dus niet van de subsleutel 00002109E60031400000000000F01FEC
c. (N.a.v. de vorige poster): Had je al eerder Office-producten geïnstalleerd (gehad) in je huidige besturingssysteem?
d. Wat je kunt proberen is de standaard rechten terugzetten in de registry. Omdat Windows 7 niet wordt vermeld (maar ik ervan uitga dat het er wel mee werkt) raad ik je aan een herstelpunt te maken vóórdat je het uitvoert: link
Het zou (omdat het hier een registry-probleem betreft) genoeg moeten zijn om uit die Microsoft instructie uit te voeren (op een CMD-venster met Administrator-rechten, maak anders een snelkoppeling met onderstaande op je Bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"):
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /areas REGKEYS
Herstart hierna (volledigheidshalve) je pc, kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.

a. In je schermafdruk zie ik niets van UNKNOWN. Je toont een andere sleutel?
b. Bovendien (als ik je schermafdruk zo volg) lijkt het dat je ons de rechten gegeven hebt van de sleutel erboven 8604839E23492D1109A00008F5B92110, dus niet van de subsleutel 00002109E60031400000000000F01FEC
c. (N.a.v. de vorige poster): Had je al eerder Office-producten geïnstalleerd (gehad) in je huidige besturingssysteem?
d. Wat je kunt proberen is de standaard rechten terugzetten in de registry. Omdat Windows 7 niet wordt vermeld (maar ik ervan uitga dat het er wel mee werkt) raad ik je aan een herstelpunt te maken vóórdat je het uitvoert: link
Het zou (omdat het hier een registry-probleem betreft) genoeg moeten zijn om uit die Microsoft instructie uit te voeren (op een CMD-venster met Administrator-rechten, maak anders een snelkoppeling met onderstaande op je Bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"):
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /areas REGKEYS
Herstart hierna (volledigheidshalve) je pc, kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.

a & b dat klopt was inderdaad de verkeerde, die sleutel heb ik er wel uitgekregen (machtiging aangepast) maar kreeg naar na de volgende (zie bijlage) weer een andere sleutel bij het installeren van office 2007
c. Ja, ik had de beta versie van 2010 alleen kreeg ik deze niet goed geinstalleerd dus eraf gehaald maar daardoor was ik office 2007 kwijt, deze probeer ik opnieuw te installeren alleen krijg ik steeds fout 1402.
d. heb ik geprobeerd, opnieuw opgestart, opnieuw office 2007 installeren krijg ik de volgende register fout (zie ook weer bijlage)

Is er een manier om alle register fouten waar geen machtiging opzit in 1 keer te doen ipv allemaal één voor één. Ik heb er een paar de machtiging aangepast maar blijf steeds terugkomen.

Bijlagen

• register.jpg
    register.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 65
Je hebt tijdens de installatie van office 2010 gekozen om de andere te vervangen , ze kunnen perfect naast elkaar geinstaleerd worden .
Herinstalleer office 2010 , haal die der vervolgens terug af met revo uninstaller daar klik je " gevorderde aan " op het laatste gaat deze 15.000 register sleutels vinden ( als je de full install van 2010 hebt gedaan , incl de send-a-smile )
Je office 2007 enterprise draagt deze de vermelding " licensed for use only by students and faculty " iets wat je voor €65 kan aanschaffen , ik bezit deze ook via het school attest v/d kinderen .

Bijlagen

• office 2007 en 2010.jpg
    office 2007 en 2010.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan