• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout 104 tijdens de uitvoering

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Iemand, die van mij een excelbestand heeft gekregen, krijgt bij het openen daarvan de melding: "Fout 1004 bij de uitvoering. Door de toepassing of door object gedefinieerde fout". Zelf krijg ik die melding niet. Weet iemand wat dit betekent?
Vriendelijke groet Marij
 
Mfranken, Dat betekent (waarschijlijk) dat de 'ontvanger' een andere versie Excel gebruikt dan jij. Bij iedere 'upgrade' van Excel en dus óók VBA worden er weer methodes en argurmenten bijverzonnen of afgehaald. Dat kan dan voor problemen met je code zorgen. Vraag aan de ontvanger of er bij de foutmelding ff op 'debug' wordt gedrukt ipv op 'end'. Vraag dan of ze precies opschrijven welke regel er geel gearceerd wordt weergegeven. Dan heb je in één klap je probleem te pakken.

Groet, Leo
 
Haal dan wel het paswoord van de VBA code af, mocht er een paswoord opstaan. Anders zullen ze geen "Debug" optie krijgen.
 
Ik heb geen VBA code gebruikt.

Ik heb die persoon nu een versie van het bestand in Excel97 gestuurd, en ben in afwachting van een bericht of het probleem daarmee verholpen is.

Groet Marij
 
Mfranken,
Ik heb geen VBA code gebruikt.
Hmmmm. da's vreemd! Volgens mij is dit toch echt een door VBA gegenereerde foutcode. Is het mogelijk dat je het bestand hier plaatst ter bestudering?
En laat anders ff weten hoe het is afgelopen met het openen van het nieuw gestuurde bestand (ook al vind ik teruggaan naar Excel97 wel een HEEEEL grote achteruitgang:p)

Groet, Leo
 
ook al vind ik teruggaan naar Excel97 wel een HEEEEL grote achteruitgang:p)

Dat ligt er natuurlijk aan met welke versie ikzelf werk leo :D
En dat is Excel 2002 uit OfficeXP. De eerste vorige versie die ik kan kiezen is 97-2002.

Het sheet is erg uitgebreid daarom kan ik het niet sturen. Ik heb al een aantal keren op het forum om hulp gevraagd, en het zou kunnen dat jullie me toen een oplossing hebben gegeven in de vorm van een VBA code. Maar ik kan me dat niet herinneren. (Slecht geheugen :( ) Ik weet ook niet hoe ik daar zo snel achter kan komen.

Natuurlijk laat ik nog horen of het nieuwe bestand wel werkt. Zogauw ik daar antwoord op heb gekregen.

Groet Marij
 
Laatst bewerkt:
Mfranken,
Ik weet ook niet hoe ik daar zo snel achter kan komen
Je kan het zien op het moment dat je je sheet start (en je macro-beveiliging op medium of hoog staat). Krijg je dan de melding dat je macro's geblokkeerd (hoog) en dat je ze kan vrijgeven (medium)? Zo ja... DAN heb je macro's!
Je kan ook als je in je workbook staat op Alt+F11 drukken. De Visual Basic Editor (VBE) zal dan openen. In je project-explorer aan de linkerkant zie je je workbook staan. Doorloop alle mapjes die bij dat workbook horen. Indien je in één van die mapjes een 'Sub ... End Sub' tegenkomt... DAN heb je macro's!

Groet, Leo
 
Controleer ook even of je dezelfde invoegtoepassingen geactiveerd hebt. Indien je Analysis Toolpack zelf wel geactiveerd hebt staan, heb je ook extra functies tot je beschikking. Zodra je een van deze functies gebruikt kan deze melding ontstaan bij gebruikers die het Analysis Toolpack niet geactiveerd hebben.
 
DAN heb je macro's!

Ja er zit wel een macro in. Ik wist alleen niet dat een VBA code hetzelfde is als een macro:eek:

Ik heb die persoon ook gewaarschuwd dat de beveiliging van macro's niet op HOOG mag staan.

Groet Marij
 
Controleer ook even of je dezelfde invoegtoepassingen geactiveerd hebt. Indien je Analysis Toolpack zelf wel geactiveerd hebt staan, heb je ook extra functies tot je beschikking. Zodra je een van deze functies gebruikt kan deze melding ontstaan bij gebruikers die het Analysis Toolpack niet geactiveerd hebben.

Ik weet van geen Analysis Toolpack af :eek:
Dus ik ga eens onderzoeken hoe dat in mijn excel zit.

Ik begrijp nu dat een invoegtoepassing de extentie XLA heeft. Die heb ik drie in mijn programma zitten, nl
EUROTOOL-, HTML- en EXPTOOWS.

Groet Marij
 
Laatst bewerkt:
De ontvanger van mijn sheet heeft nog geen directe antwoorden op mijn vragen gegeven.
Wel stuurde ze mij nog deze tekst, waar ik niet zo veel van begrijp.

=========================================================
Probleem omschrijving :
Foutmelding 1004. Door de toepassing of door object georienteerde fout.

De fout bevind zich in :

Selection.Sort Key1:=Range("E116"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess _
, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
=========================================================


Groet Marij

Aanvulling: Deze tekst komt inderdaad voor in de macro die in het sheet zit. Maar deze macro werkt bij mij, en vele anderen, prima. Dus daar kan het vlg mij niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt:
en ze heeft niet zitten rommelen en enkele rijen toegevoegd of weggelaten zodat bijvoorbeeld E116 nu leeg is ?
vergelijk anders eens wat je collega en jij daar staan hebben
 
Mfranken, DAAR geef je precies de juiste info!:thumb:
Verwijder uit dat codeblokje het door mij rood gemaakte deel (denk óók aan de komma en het liggende streepje)....
Code:
Selection.Sort Key1:=Range("E116"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess _
, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom[COLOR="Red"][B], _
DataOption1:=xlSortNormal[/B][/COLOR]
...dit zorgt voor het probleem! De ontvanger heeft zo geen last meer, en de overige gebruikers merken er niets van.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
en ze heeft niet zitten rommelen en enkele rijen toegevoegd of weggelaten zodat bijvoorbeeld E116 nu leeg is ?
vergelijk anders eens wat je collega en jij daar staan hebben

Dat ga ik haar vragen. M.
 
Mfranken, DAAR geef je precies de juiste info!:thumb:
Verwijder uit dat codeblokje het door mij rood gemaakte deel (denk óók aan de komma en het liggende streepje)....

Ik heb mijn sheet zo aangepast en opnieuw weggestuurd.
De macro blijft inderdaad bij mij goed werken.
Groet Marij
 
Mfranken zei:
De macro blijft inderdaad bij mij goed werken.
...uiteraard! :D En ik zou het heeeeel vreemd vinden als het bij de ontvanger nu nog steeds fout gaat!

Groet. Leo
 
Ik heb onlangs hetzelfde bij iemand voorgehad, en dit was inderdaad de oorzaak.
 
Ik kreeg zojuist bericht dat tot nu toe geen enkel sheet heeft gewerkt. Dus niet het sheet voor een oudere versie excel. Ook niet het sheet waarin de macro is aangepast.

Aangezien die persoon een aantal dagen geen gelegenheid zal hebben om iets mee uit te zoeken, ga ik deze vraag (voorlopig) afsluiten.

Bedankt voor alle hulp.
Groetjes Marij
 
Mfranken, Zoals ik al eerder zei, is het heeeeeeel bijzonder dat het na de aanpassing niet werkt...:(
Als de ontvanger weer terug is, moet je ff navragen met welke versie Excel zij werken. Wellicht zit 'm daar de kneep.
Tot over een paar dagen dan maar!;)

Groet, Leo
 
Ondertussen weet ik iets meer. Ze heeft excel97. Maar ook een sheet weggeschreven in dat formaat gaf de zelfde foutmelding. Toen heb ik een sheet gestuurd in formaat excel 5.0/95. Ook die werkte niet. Althans niet met macro's ingeschakeld.
Hier geef ik even wat informatie door die ik heb gekregen. Misschien brengt het jullie op een idee.

Bij openen onder Excel 95 krijg ik een venster met de tekst:

Het werkblad dat u wilt opslaan bevat voorzieningen die niet worden ondersteund door de bestandsindeling die u hebt geselecteerd. Als u geen gegevens of opmaak wilt verliezen slaat u een copie van de werkmap op in de meest recente versie van Microsoft Excel.

Heb OK aangeklikt
Zag ook geen andere mogelijkheid.

Nieuwe gegevens ingevoerd; ging allemaal prachtig. Dan programma opgeslagen en afgesloten en weer geopend.

Dan komt een venster met:

Visual Basic Macromodules worden nu in Visual Basic editor bewerkt, niet in de werkmap. Als u de modules wilt bekijken klikt u op menu Extra in het vervolgmenu Macro op Visual Basic editor. Kijk in het venster Project in de map Modules. Modules worden nog stedds opgeslagen in de werkmap.

Dan kan ik aanvinken: venster niet meer laten zien; leek mij een goed idee; wil daar toch niets mee te maken hebben ; een Ram wordt daar ongeduldig van en je weet mensen met Boogschutterenergie houden niet van gebruiksaanwijzingen;
dus op OK geklikt en daarna weer afgesloten en opnieuw geopend

And guess?
Ja, weer de foutmelding 1004.


Vandaag heb ik voor Ine even gekeken naar het vba script.
Helaas kun je de beveiliging in excel 97 volgens mij niet aanpassen. Ik heb het vinkje uitgezet bij macro beveiliging (virus).


Groetjes Marij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan