• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout #13

• Onderwerp starter Onderwerp starter bara
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bara

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
op basis van een bestaand script heb ik een formulier gemaakt. waarbij tabbladen vernoemd worden.
Nu wil ik een bestand wegschrijven onder een samenvoeging van delen va enkele cellen en gebruik onderstaande code.
Code:
Sub Schrijf(Newformulier As Boolean)
    On Error GoTo Foutafhandeling   'als er een fout is ga dan hier na toe
    'initialiseren
    Dim Nieuwblad As String         'naam voor het nieuwe blad
    Dim Procesformulier As String

Procesformulier = Application.ActiveWorkbook.Name 'pak de naam van van het nieuwe werkboek die excel heeft gegeven
    FilenaamFormulier = "Formulier" & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47] & ".xls"
    Cells.Select
    Selection.Copy

Workbooks.Add
    Nieuwblad = Application.ActiveWorkbook.Name 'pak de naam van van het nieuwe werkboek die excel heeft gegeven
    Windows(Nieuwblad).Activate
    ActiveSheet.Paste
    Sheets(ActiveSheet.Name).Name = Formulier & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47]
    Application.CutCopyMode = False
    Range("A1").Select

'schrijf de excel file  weg
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Directory & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47] & ".xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    Windows(FilenaamFormulier).Close
Wanneer ik het formulier wil opslaan krijg ik de foutmelding:

Fout#13
Typen komen niet mel elkaar overeen.

Alvast bedankt,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Op welke regel krijg je precies de foutmelding?

Er zit overigens een fout in rode regel: Er ontbreken namelijk de aanhalingstekens.

Code:
Sub Schrijf(Newformulier As Boolean)
    On Error GoTo Foutafhandeling   'als er een fout is ga dan hier na toe
    'initialiseren
    Dim Nieuwblad As String         'naam voor het nieuwe blad
    Dim Procesformulier As String

Procesformulier = Application.ActiveWorkbook.Name 'pak de naam van van het nieuwe werkboek die excel heeft gegeven
    FilenaamFormulier = "Formulier" & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47] & ".xls"
    Cells.Select
    Selection.Copy

Workbooks.Add
    Nieuwblad = Application.ActiveWorkbook.Name 'pak de naam van van het nieuwe werkboek die excel heeft gegeven
    Windows(Nieuwblad).Activate
    ActiveSheet.Paste
[COLOR="Red"][B]    Sheets(ActiveSheet.Name).Name = Formulier & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47][/B][/COLOR]
    Application.CutCopyMode = False
    Range("A1").Select

'schrijf de excel file  weg
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Directory & Left([D6:F6], 4) & Right([I6:J6], 2) & [A47] & ".xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    Windows(FilenaamFormulier).Close

Met vriendelijke groet,

Roncancio

tav Roncancio

(of een ander die kan helpen)

Ik heb aanhalingstekens geplaatst maar dat lost de melding niet op.
Ook is de userfrm enkele naamswijzigingen doorgevoerd maar helaas.

Voor de duidelijkheid heb ik een "geschoonde" versie inclusief complete VBA bijgevoegd in de hoop.......

groet,

Bart

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan