• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout 1311 en register

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Sinds kort kan ik Excel niet meer openen. Er komt dan de foutmelding Fout 1311Bronbestand is niet gevonden. Op internet heb ik wel een fix gevonden , die zegt : “doe start -uitvoeren : Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Office -> 11.0 -> Delivery
You should have this key 90000409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9
clik on it and (at the right of your screen), right clik on CDCache key.
and type 0 as new value”.
Het punt is dat ik in de Register-editor die 90000409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9 niet aan de linkerkant heb als registersleutel, maar aan de rechterkant,dus waar de waarden staan.
Nu is mijn vraag: Kan ik die 90000409 aan de linkerkant krijgen?

Alvast bedankt, Kees

Een rechtermuisklik op " delivery " dan de " nieuw " en dan " Sleutel " het gaat hem waarschijnlijk om de downloadcode .Ik kan ze je voorlopig niet bezorgen omdat ik nu met office 2007 / 2010 bezig ben en het register niet dezelfde structuur heeft .

Bijlagen

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 92
Ik zou een herstelinstallatie van heel Office doen vanaf de Office CD-ROM. Installeer naar dezelfde plek op de harde schijf als waar Office nu staat.

Overigens vraag ik me af of je bij die 1311 melding niet kunt bladeren naar het gevraagde bestand op de Office CD-ROM.

Zie verder hier

Tijs.

@Trucker10

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de verandering gedaan, Excel doet het nu weer, ook nadat de pc is afgesloten en opnieuw starten. Superfijn,

Bedankt ,

Kees

keeskees,

Nu nog op opgelost zetten dan is het helemaal rond.

@Trucker10, dnties
Helaas, de volgende dag was het weer mis. Fout 1311. Als ik die melding volg, vraagt hij op een gegeven moment naar de Office-cd. En dat is het punt: Office 2003 en Windows XP zijn destijds door mijn werkgever op de pc gezet, dus ik heb geen cd-roms.
Jaren geen problemen gehad, totdat ik onlangs diverse programma’s heb ge-update. Op internet wordt als oplossing geadviseerd om registersleutel 90000409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9 een cache waarde 0 te geven. Zo staat het er bij mij nu ook, maar desondanks.
Graag hulp.

Kees,

We kunnen je hier op het forum niet helpen aan de installatie-software.
Enige wat ik hoop voor je is dat de installatie-software te vinden is op de harde schijf. Afhankelijk hoe het geïnstalleerd is staat dan de installatie-software in een submap van hoofdmap MSOCache op een harde schijf. In mijn geval:
Y:\MSOCache\All Users\90000413-6000-11D3-8CFE-0150048383C9
maar dat kan dus bij jou anders zijn.
De hoofdmap MSOCache is standaard verborgen én kan automatisch worden geleegd als er op een gegeven moment te weinig ruimte op de harde schijf over is, zodat er meer ruimte vrijkomt.

Dus kijk of je die MSOCache map ergens tegenkomt op een schijfletter op je pc. En anders ergens de juiste Office CD gaan lenen.

Tijs.

Waarschijnlijk zijn het aantal toegelaten copies overschreden . Ik kan je enkel verder helpen met een jpg hoe de waarde(n) eruit moeten zien , maar waarschijnlijk zitten er nog meer register sleutels die onderuitgehaald zijn door de updates .

Bijlagen

@Trucker10, dnties

Ik heb een schijf van mijn werkgever meegekregen! Nu opent Excel goed.
Bedankt voor jullie aanvulling. Tav de registersleutel staan er bij mij nu 2 aan de linkerkant, ook {90000413-6000-11D3-8CFE-0150048383C9}. Dus ik hou de jpg van trucker10 er zeker bij, maar als het goed blijft gaan laat ik het zo?

Ik wacht nog even tot na het weekend met definitief te juichen. Dan zal ik hem op opgelost zetten.

Kees

@Trucker10, dnties

Telkens na afsluiten van de pc en de volgende dag weer opstarten gaat ie een tijd zoeken naar Office 2003. Op een gegeven moment opent dan wel Excel en dat werkt verder goed. Kan het iets te maken hebben met de 2 registersleutels en hun waarden, zie bijlage.
Kan het kwaad om die bovenste weg te halen, zodat het er net zo gaat uitzien als bij trucker10?

Kees

Bijlagen

keeskees: Ik zou het helemaal anders doen: Nu je de beschikking hebt over de programmatuur, die kopiëren naar de harde schijf.
Dan via Setup in die map op de harde schijf een herstelinstallatie doen óf (waar je maar het meeste vertrouwen in hebt) eerst een deïnstallatie en dan een nieuwe installatie.

Dat verhaal over die registersleutels heb ik helemaal geen vertrouwen in: Ik heb voor je gekeken op mijn eigen computer (Office 2003 Professionals NL), maar de plek in de registry waar die (sub)sleutels en registerwaarden zouden moeten staan of worden neergezet komen helemaal niet overeen met hoe het bij mij staat. Ik zou dat pad dus z.s.m. verlaten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Trucker10, dnties

Ik heb nu inderdaad de bestanden vanaf de cd naar de schijf gekopieerd en vandaaruit een Setup gedaan. Werkt nu goed.
Bedankt voor de adviezen.
Ik zet het item op Opgelost.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan