fout 1402 bijinstallatie office 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter ck21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ck21

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen met het volgende:
Ik heb een officiele versie van office 2003 professional met licentiecode etc En nu krijg ik bij de setup de volgende foutmelding 1402.
Setup kan registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE|Software\microsoft\windows\currentversion\run\optionalcomponents\imail niet openen. Controleer of u voldoende rechten heb om toegang tot register te krijgen.

Nu heb ik op de hulpsite van Microsoft gezocht en daar staat wel het een en ander maar dat geld alleen voor eerdere versies van Office en ook voor eerdere versies van Windows. Ik heb windows XP.

1) Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

2) Nog een vraag: Als ik een nieuwe versie van Word instaleer ( met office) wordt dan mijn oude Word (OEM)vervangen en daarmee ook al mijn Word documenten of bblijven deze bewaard? ( moet ik dus al mijn oude Word document op diskettes gaan zetten?)

en tja nog een vraag
3) Mijn XP versie is ook meegeleverd met mijn computer (OEM als ik heb goed begrijp) Moet ik als ik computerproblemen heb dan windows XP in de winkel gaan kopen als het nodig is om alles te herstellen of kan ik op een of andere ( legale) manier dit doen?

sorry voor de vele vragen!

groetjes
CK

1) Je bent ingelogd als administrator? Dus je hebt een account met volledige rechten?

2) Je raakt je Word-documenten niet kwijt. De oudere versie van Word waarschijnlijk wel, maar dat is geen probleem neem ik aan:p

3) Heb je geen herstelCD of een herstelconsole?

James:)

Hai James,

bedankt voor je reactie!

Voor zover ik weet heb ik volledige rechten, ben ook de enige gebruiker!

Ik heb volgens mij geen herstel cd van windows XP!

dit is de link waar de oplossing van microsoft staat.

http://support.microsoft.com/kb/236427/

Ik heb alleen office 2003 en windows XP. De oplossing zou dan dus niet voor mij gelden. Ik ben bang als ik 'zomaar' iets ga doen ik nog meer problemen krijg dan dat ik nu al heb!

suggesties hoe ik dit kan oplossen??

groet,
Corinne

Misschien zit die registersleutel, laten we zeggen, "geblokkeerd" en weerhoud die je ervan een goede installatie uit te voeren. Wat we wel even kunnen proberen is:

1. Download CCleaner van deze website.

2. Kijk even hier, en doe wat er bij onderdeel B. beschreven staat.

3. Herstart de computer en probeer office opnieuw te installeren.

----
Over je windows:
Ik heb persoonlijk ook veel problemen gehad met hetgene je me nu zegt. Ik heb ook géén Windows Recovery CD bij mijn computer en er staat ook nergens uitgelegd hoe windows opnieuw te installeren. Deze broodnodige informatie blijkt gewoon niet aanwezig te zijn op mijn computer, dus ik heb mijn leverancier gemailed. Dit moet jij misschien ook even doen.
Om te weten hoe je leverancier te contacteren:
- Klik met rechts op het "deze computer"-pictogram op je bureaublad.
- Neem "eigenschappen". De eigenschappen moeten verschijnen en het tabblad "algemeen" moet open staan. Onderaan vind je het logo en de naam van de leverancier.
- Klik op de knop "ondersteuningsinformatie" en je vindt waarschijnlijk het mailadres, of het telefoonnummer, of de website van je leverancier terug.

Na wat gemail bleek het uiteindelijk zo dat ik de ALT-toets moest induwen tijdens het opstarten om zo in de "Recovery Console" te geraken. Waarschijnlijk is het bij jou ook zoiets, maar ik zou eerst even contact op nemen met je leverancier, zij weten je dat te vertellen. Ergens op je pc plakt vast een etiket (bij mij onderaan) met enkele nummers op. Deze nummers heb je best bij de hand als je belt of mailt.

James:)

Hai,

excuses voor mijn late reactie. Ik ben een tijd ziek geweest en ben ook overgestapt naar een andere internetprovider dus een tijdje niet online geweest.

Ikheb inmiddels jouw aanwijzingen gevolgd. Een handig programma dat CCcleaner. Helaas heeft het niet mogen baten. Tijdens de setup en installatie kreeg ik wederom hetzelfde bericht: foutmeldeing 1402.

Ergens anders ben ik het volgende tegegekomen:

I've been able to resolve my previous issue (see copy of original message) with a lot of research, etc.

After getting about 80% done with the installation of either the Reader or Acrobat 6.0 (logged in as 'administrator' to the local Windows 2000 Pro machine w/ full rights mind you) I'd get an error as follows:

Error 1402: Could not open key. HKEY LocalMachine\Software\Classes\Software\Adobe\Acrobat\Exe. Verify that you have sufficient access to that key or contact your support personnel."

Looking through the registry on the PC that key didn't exist. I uninstalled all keys related to Adobe Acrobat/ Reader and reinstall and get the same error. FINALLY, I discovered that the HKEY LocalMachine\Software\Classes\Software\ key security permissions did not have the Administrator account on it, so as soon as I added it with full control rights via regedt32 (Regedit doesn't have the security permissions tool) all of the Adobe sub-keys became visible and then I was finally able to install Reader/ Acrobat successfully!

Een soortgelijk probleem alleen in mijn geval met office 2003 welke ik wil installeren op windows XP.

Ik ben een beetje bang om zelf in dat regiter te gaan rotzooien dus als iemand mij hierbij wil helpen en aanwijzingen wil geven 'wat en hoe te doen' dan heeeeeeel erg graag!!

bedankt alvast!

groet,
Corinne

Misschien staat mijn bericht/vraag onder het verkeerde kopje en moet het naar de tread over besturingssystemen?? ??

Ik heb inmiddels zelf wat geklooid met het register ( regedit) geen grote dingen hoor! Ik heb ontdekt dat het laatste stukje van de foutmelding IMAIL dus
(HKEY_LOCAL_MACHINE|Software\microsoft\windows\currentversion\run\optionalcomponents\imail )

NIET bestaat in mijn register. Ik heb toen "de eigendomsrechten" aangepast ( voor optionalcomponents) en toe bestond IMAIL ineens wel!

setup office uitgevoerd maar helaas dezelfde foutmelding

Toen ook de eigendomsrechten op IMAIL aangemaakt en weer de office setup uitgevoerd.

En weer geen geluk!

iemand die mij hier aub/ svp mee kan helpen word er echt moedeloos wanhopig gek van!!

groetjes,
Corinne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan