Fout 1606.Geen toegang tot netwerklocatie %PUBLIC%\Desktop\.

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
158
Dag helpmij-forumleden

Enkele dagen geleden wilde Office 2010 niet meer werken en starte de setup op bij het starten van een Office-programma.
Als ik de setup liet doen kreeg ik na een tijdje de melding:

Fout 1606.Geen toegang tot netwerklocatie %PUBLIC%\Desktop\.

Deze melding kreeg ik ook wanneer ik het pakket probeerde te verwijderen of te herstellen. Via een Fixit-pakket van Microsoft heb ik het toch kunnen verwijderen maar nu kan ik Office 2010 niet meer installeren (dezelfde melding verschijnt weer).

Wie kan mij helpen? :confused:

Mvg.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
heb je deze link gevolgd? Welk besturingssysteem heb je? Doe eens met Ccleaner je register opschonen. Als gevraagd wordt om te backuppen voor opschonen klik je op ja. Kijk of er registersleutels/vermeldingen worden verwijderd die zijn gerelateerd aan Office. Probeer daarna nog eens Office te installeren.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik had al eens met CCleaner geprobeerd en nu nogmaals maar helaas zonder resultaat...

Daarna probeerde ik de link die Mik Zjegger me had gegeven en probeerde ik de setup van Office 2010 (als admin zoals hakan20tr voorstelde) maar helaas krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. :confused:

Mijn besturingssysteem is Windows 7 64bit.
 
Dag forumleden,

ben er net achtergekomen dat dit niet alleen geldt voor Office maar ook voor andere programma's! :confused:

Wie kan mij helpen?
 
Doe het eens zo:
a. Maak een snelkoppeling naar regedit.exe op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. Zorg ervoor dat je in het linkerdeelvenster op HKEY_LOCAL_MACHINE staat, en doe Ctrl-F (van Zoeken). Vul in als zoekopdracht: %PUBLIC%\Desktop
c. Meld terug in welke sleutels en sleutelwaarden je iets vindt.
Tips: Met F3 zoek je de volgende o.b.v. de eerder gegeven zoekopdracht.

We horen het wel.

Succes,

Tijs.
 
Zet eens een systeemherstelpunt terug met een tijdstip waarvan je weet dat toen alles ok was.

Heb je misscjhien een andere virusscanner erop gezet?
 
In regedit:

- Shell Folders
- User Shell Folders

Nu toch wel even vermelden dat ik enkele dagen ervoor mijn computer aan het opschonen was door bestanden te verwijderen die ik niet meer nodig had en heb ik C:\Gebruikers\Openbaar verwijderd... Dat was misschien niet zo slim :eek::eek:. Heb die folder wel teruggezet (weliswaar afkomstig van een andere computer)...

Toen dacht ik idd aan een systeemherstel maar dit wou niet werken (melding dat er mogelijk nog een virusscanner actief was, en kan McAfee blijkbaar niet uitschakelen ook niet via taakbehaar :confused:)

Mvg
 
Recovery disc

Voor ik deze vraag startte, heb ik op internet 2 gelijkaardige problemen gevonden en deze hebben Windows opnieuw geïnstalleerd...

Denk dat ik dat ook eens ga proberen met mijn recovery-disc...

Toch bedankt voor alle reacties :thumb: en laat zeker nog iets weten!

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is duidelijk, een veel gemaakte fout bij opruimen is dat systeemmappen, of mappen die door Windows aangemaakt zijn en die ogenschijnlijk leeg of overbodig lijken, worden verwijderd en dus het register overhoop ligt. Dat Windows deze mappen aanmaakt is natuurlijk niet voor niets, maar daar ben je inmiddels wel achter.
Wat je zou kunnen proberen is een sfc /scannow erop loslaten of dat dé oplossing is weet ik niet maar het is een poging waard.
http://support.microsoft.com/kb/929833/nl
Het beste kun je wachten op een reactie van Tijs die daar wellicht de aangewezen oplossing voor heeft.
 
Laatst bewerkt:
Heb ondertussen Windows 7 opnieuw geïnstalleerd of toch naar de fabrieksinstellingen gezet met de recovery-disc en Office 2010 geïnstalleerd ;).
Iedereen bedankt voor de moeite en reacties :thumb::thumb:

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan