Opgelost fout 1907 kan lettertype niet registreren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jan62

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Tijdens het opstarten van een access prg in office 2010 wat altijd goed werkte krijg ik nu een foutmelding 1907 dat hij en lettertype niet kan registeren en ik moet controleren of ik de juiste machtigingen heb iemand enig idee hoe dit kan en wat ik zou moeten doen om deze melding weer weg te krijgen

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-05-27 212639.jpg
    Schermafbeelding 2025-05-27 212639.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 13
Wellicht is het handiger om te achterhalen waarom je dit probleem nú krijgt. Dus de eerste vraag is dan: is er onlangs wat veranderd in jouw Office? Of Windows?

2010 is een oude versie, en gebruikt ook oudere windows lettertypes. Start je als administrator (onder rechtermuisknop -> als administrator uitvoeren)? Anders kan je hier ook gewoon proberen op de knop 'negeren' te klikken, waarschijnlijk vervangt het programma dan het missende lettertype door een standaard reeds geïnstalleerd lettertype.

Zeker een oud beestje, maar de ondersteuning ervan is al zo'n 10 jaar geleden gestopt. Microsoft zegt op de website: "Ondersteuning voor Office 2010 is beëindigd op 13 oktober 2020 en er zijn geen uitbreidingen en geen uitgebreide beveiligingsupdates."
Dat betekent in mijn ogen dat een recent probleem niet door de software wordt veroorzaakt, maar door andere factoren. En die zou ik dus willen weten. Ik denk eerder aan een Windows update.

Ik ga er vanavond mee aan de slag en ik was ook heel verbaasd dat dit gebeurde

Is er een (valide ;)) reden dat je nog met Office 2010 werkt? En niet met een recentere versie? (en ja: 2010 ís de beste versie die ze ooit gemaakt hebben :))

Ik werk niet meer met office 2010 maar de laptop was van vriend en ik had daar ooit eens een access progje voor gemaakt toen hij hem bracht en ik deed de pc aan en starte dat access programma op was het probleem er niet meer. heel gek, maar van alles gedaan en kreeg de melding niet meer terug en alles werkte weer als vanouds. Op dit moment weet ik niet wat het probleem is geweest en hopelijk blijft het weg. hopelijk is het definitief opgelost

Waarschijnlijk heeft access één van de geïnstalleerde lettertypes geregistreerd als vervanging van het missende lettertype of gebruikt het nu het standaard lettertype als vervanging. Dan heb je daar in de toekomst geen last meer van.

Bedankt voor het mee denken en hopelijk blijft het opgelost ik zet deze vraag op gesloten .

Terug
Bovenaan Onderaan