Fout 2046 de opdracht of actie zoeken is momenteel niet beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fire746

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo,

ik krijg de melding "Fout 2046 de opdracht of actie zoeken is momenteel niet beschikbaar." als ik de knop zoeken op een formulier wil gebruiken.

Code:
Private Sub Knop92_Click()
On Error GoTo Err_btnFind_Click

Screen.PreviousControl.SetFocus
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 10, , acMenuVer70
    sReportName = "Rapport redplan"
    sWhere = "[Apparaatcode:] = """ & Me("Apparaatcode:") & """"
Exit_btnFind_Click:
   Exit Sub

Err_btnFind_Click:
    MsgBox "Fout " & Err.Number & " (" & Err.Description & ") ", vbExclamation
    Resume Exit_btnFind_Click
End Sub

Boven staande code zit achter de knop, heeft gewerkt maar als ik de DB afsluit en weer opstart werkt het niet meer en krijg ik bovenstaande melding.

Wie kan mij hier mee helpen, Bij voorbaat dank fire746.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat die code zou moeten doen, maar je werkwijze is niet bepaald foutongevoelig. Ik haal in ieder geval nooit opdrachten uit de menubalk, en de focus op de PreviousControl zetten is ook behoorlijk storingsgevoelig.

Halo OctaFish,

Bedankt voor de snelle reactie.

de code geeft een pop-up voor het zoeken van diverse records in een formulier.

Heb jij misschien een betere oplossing.

Veldnamen met een dubbele punt lijken mij ongelooflijk onhandig en een dubbele punt in een naam lijkt mij ook totaal overbodig. In een caption/bijschrift een dubbele punt is meer dan genoeg. Nu maak je het jezelf onnodig ingewikkeld.
Zoeken op een formulier/rapport doe ik altijd door de verschillende zoekopties op het formulier te zetten, en dat filter dan middels de knop die het formulier/rapport opent samen te stellen.

Oke ik snap even niet hoe dit te doen zoekopties op formulier zetten en filter in knop samenstellen, kan je mij misschien iets duidelijker uitleggen hoe ik dat moet aanpakken.

Ik heb in het verleden verschillende databases gepost met filteropties op een formulier. Zoek maar eens in dit forum op ‘Uitgebreid filteren’. Ik zit even niet achter een computer, dus ik kan alleen tekstueel reageren vrees ik.

Oke bedankt ik zal eens gaan zoeken.

hier kan een slotje op.

En dat ‘slotje’ mag je er zelf aan hangen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan