• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout 2x opvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gj1369

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
de bedoeling is dat de gegevens van een lid ingelezen worden op basis van het lidnummer
na ingave worden de nieuwe gegevens op het tabblad vergadering weggeschreven en de originele worden behouden op het tabblad AV2011

zo lang er een bestaand lidnr wordt ingegeven is er geen probleem, er wordt gewoon gekeken naar tabblad vergadering en indien er een foutmelding komt wordt de variabele waarin de verwijzing naar het tabblad veranderd van vergadering in av2011
daarna wordt het zoeken uitgevoerd om de gegevens in te lezen

maar indien er een lidnr wordt ingegeven dat niet meer bestaat dan geeft hij natuurlijk bij de tweede zoektocht dezelfde foutmelding. Bekijk bijlage AV 2011.xls (het vorige probleem van de checkbox is in het originele bestand al aangepast, waarvoor nogmaals dank)

nummer invullen op ander tabblad geeft alle gegevens van die record uit eerste blad

<KNIP>zo lang er een bestaand lidnr wordt ingegeven is er geen probleem, er wordt gewoon gekeken naar tabblad vergadering en indien er een foutmelding komt wordt de variabele waarin de verwijzing naar het tabblad veranderd van vergadering in av2011
daarna wordt het zoeken uitgevoerd om de gegevens in te lezen
<KNIP>

Ik begrijp niet veel van jouw vraag, maar ik denk dat ik wel een oplossing heb.
Zie bijlage. Bekijk bijlage fout2x_opvangen_GJ1369.xls

als je een nummer invult (kolom A tabblad 'vergadering') dan komen de gegevens tevoorschijn.
als een nummer wordt ingevuld dat niet bestaat in tabblad AV2011 dan blijven de cellen blanco/leeg.

Let op dat de 'kopteksten' op beide tabbladen identiek geschreven zijn (volgorde maakt niet uit).
op ene tabblad 'Post' en op andere tabblad 'postcode' is dus fout,
of:
op ene tab "Prijzengeld" en op andere tabblad "Prijsgeld" is dus ook fout, denk ook aan spaties en punten.

Omdat ik niet veel van macro's en ze niet nodig had heb ik ze gewist, alsmede dat grijze schermpje met invulvelden en vinkjes (scheelt ook veel ruimte)

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tijd en de moeite owenmeany

het formulier is enkel om de gegevens overzichtelijker weer te geven, maar via enkele omweggetjes heb ik een oplossing gevonden, bij de paar uitprobeersels werkte het toch, nu nog afwachten tot het moet werken ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan