• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout 32809 tijdens uitvoering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Beste mensen,

Tijdens het draaien van een macro in Excel krijg ik de melding "Fout 32809 tijdens uitvoering"
Het betreft een eenvoudige sorteer macro op drie kolommen. Dit bestand werkt al geruime tijd, enkele jaren in meerdere excel versies, zonder problemen.
Als ik dezelfde macro op een laptop met Windows 7 Professional draai gaat het nog steeds goed. Als ik het op mijn Surface Pro 2 met Windows 8.1 draai gaat het niet meer goed.
Op beide machines gebruik ik Office365.
Ik heb het hele bestand ontmanteld van allerlei tabbladen en VBA codes, alleen de drie sorteer macro's staan er nog, dit geeft echter geen verschil.
Ik heb op internet wel een enkele verwijzing gevonden naar deze foutmelding en daar kwamen wel wat mogelijke oplossingen, helaas hadden die bij mij geen effect.
Ik ben nu zover gegaan dat ik de Surface naar fabrieksinstellingen heb gezet en dus volledig opnieuw geïnstalleerd. Ook geen verschil.

Ik zal het bestand hierbij plaatsen, helaas is de kans groot dat het op vele plekken wel goed werkt. Ik zag wel dat Cobbe deze melding vorige week in een andere situatie ook heeft gehad.

Hopelijk heeft iemand een prima idee.

Bijlagen

Bij mij geeft het inderdaad geen probleem maar ik heb toch wat aangepast, dus probeer het eens. Kijk ook naar eventuele verschillen in het Vertrouwenscentrum.

Bekijk bijlage Fout.xlsm

Met dit bestand gaat het prima. Zodra ik dit echter in mijn originele bestand plaats krijg ik dezelfde foutmelding.
Wellicht toch het bestand enigszins corrupt en dat dit in combinatie met Windows 8.1 naar voren komt. Blijft wel vreemd dat dit zich ineens voordoet, zonder aanpassingen, behalve in de data.
In ieder geval een fraaie manier van sorteren, deze ga ik zeker gebruiken en ik ga mijn bestand opnieuw opbouwen, denk dat er niets anders op zit.

Bedankt voor de moeite en de snelle reactie!

Heb je ook al naar eventuele verschillen tussen die beide machientjes in het Vertrouwens centrum van Excel gekeken?

Ok, dan is dat als oorzaak in ieder geval uitgesloten. Ik ben benieuwd of het dan in je nieuw opgebouwde document straks wel goed gaat.

Dat kun je makkelijk uit het bestaande bestand exporteren en in het nieuwe bestand weer importeren.

Het heeft even geduurd, maar ja

ziek zijn gaat soms voor. Ik heb de import maar gedeeltelijk gebruikt, aangezien het een mooi moment was om oude macro's te herschreven met de kennis die ik nu heb.
Het nieuwe bestand geeft geen problemen met de uitvoer van de diverse macro's. ik ga er dus vanuit dat het originele bestand niet helemaal in orde was ook al kan ik dit niet helemaal verklaren.
Nogmaals bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan