• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'Fout 438' bij opstarten Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Wanneer ik Excel opstart krijg ik altijd de foutmelding 'Fout 438 - Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund". Enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dat kan oplossen?

Excel 2003 op Windows XP Pro SP2 (alle updates geïnstalleerd)

Lijkt op een foutmelding van eenadd-in die automatisch wordt geladen. Controleer eens of je vreemde invoegtoepassingen ziet staan en schakel deze eens uit.
Wellicht lost dat het probleem op.

Op http://www.gregorybraun.com/ kun je bij system utilities Error Messages for Windows v2.9 downloaden. Hiermee kun je de beschrijving van veel foutcodes terugvinden (deze overigens niet).

Heb via Invoegtoepassingen 'Hulpprogramma's voor de euro' uitgeschakeld. Het probleem is hiermee van de baan. Heb het terug ingeschakeld en het probleem blijft weg. Raar maar 't is opgelost. Bedankt!

Deze fout herstellen kan ook op deze wijze,

Een programma herstellen dat niet meer reageert
Kies Start op de taakbalk van Windows, wijs Programma's en Office-hulpprogramma's aan en klik vervolgens op Microsoft Office-toepassing herstellen.
Klik in de lijst Toepassing op het programma of het document dat niet meer reageert.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Klik op Toepassing herstellen om de bestanden waaraan u werkte, te herstellen.
Klik op Toepassing afsluiten als u het programma wilt afsluiten en de laatste wijzigingen in de bestanden verloren wilt laten gaan.
U kunt de fout die het probleem veroorzaakte melden bij Microsoft, zodat het probleem in toekomstige versies van het programma kan worden voorkomen. Klik op Rapport verzenden of Niet verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan