• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout 70 tijdens uitvoering: Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander321

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Ik ben in VBA wat aan het knutselen.
Ik gebruik onder andere:

Code:
=VLOOKUP(RC[-70],INDIRECT(""[""&R1C[35]&"".xlsx]Artikelstambestand_1!$A:$CA""),MATCH(""Code blokkade"",INDIRECT(""[""&R1C[35]&"".xlsx]Artikelstambestand_1!$3:$3""),0),0)

waarbij in R1C35 de waarde staat die ook vast staat in variabele BestandsnaamDag
Bovenstaande formule werkt prima.

Omdat het bestand waaruit ik de gegevens moet halen is opgebouwd uit de datum en Artikelstambestand, dus bv.
Code:
190621 Artikelstambestand.xlsx
en ik daarmee via bovenstaande formule geen gegevens kan ophalen,
wil ik het bestand kopiëren via FileCopy om het te kunnen gebruiken.
Dit doe ik met VBA:

Code:
FileCopy "N:\Algemeen\" & BestandsnaamDag & " Artikelstambestand.xlsx", "N:\Algemeen\" & BestandsnaamDag & ".xlsx"

Dit werkt allemaal prima, maar als een collega het te kopiëren bestand in gebruik heeft, krijg ik fout 70 retour en loopt hij vast.
Wie weet wat ik moet wijzigen om het wel voor elkaar te krijgen?

Alvast dank.

Bestaat de map N:\Algemeen?
Weet je dat in
Code:
"N:\Algemeen\" & BestandsnaamDag & " Artikelstambestand.xlsx"
een spatie komt te staan, waar de code waarschijnlijk niet mee verder kan.

Allemaal halve codes. Als jij en jouw collega hetzelfde bestand open hebben staan dan zal er vast 1 in Read Only staan. Een bestand opslaan onder dezelfde naam in dezelfde map als een geopend bestand gaat zowieso niet lukken.

Daarnaast kan je het vastlopen simpel voorkomen met iets als dit:
Code:
On Error GoTo FoutExit
FileCopy "N:\Algemeen\" & BestandsnaamDag & " Artikelstambestand.xlsx", "N:\Algemeen\" & BestandsnaamDag & ".xlsx"
Exit Sub

FoutExit:
    Select Case Err.Number
        Case 70
            MsgBox "Het bestand is momenteel in gebruik", vbCritical
        Case Else
            MsgBox Err.Description, vbCritical
    End Select
    On Error GoTo 0

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.