Fout afgelopen formattering

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkymob

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Beste mensen,

Onlangs heb ik besloten om mijn pc te formatteren. Ik had alle bestandjes netjes op een usb gezet, en heb met behulp van Nero, een boot disk gebrand.

Nu heb ik dus mijn pc afgesloten, en opgestart, en ben rechtstreeks naar het boot menu gegaan. Hier heb ik gekozen voor de CD drive, en op deze manier startte de 7 setup zich op. (Ik heb nu vista op mijn pc, maar wou upgraden/formatteren richting 7). Ik had de PC dus nog niet geformatteerd. Ik koos voor een installatie op de C: schijf, en ging voor de Custom mode, want dat was blijkbaar als je een verse installatie van windows wou, en de rest van de gegevens op je PC wou verwijderen.

De set-up liep gesmeerd, en de computer meldde dat de laatste reboot plaatsvond, maar, na die reboot, wil mijn pc niet meer starten. Dus nu zit ik zonder computer! Wat erg vervelend is! Hoe los ik dit op?

Groetjes
A.

Laatst bewerkt:
Geen foutmeldingen tijdens de installatie? Je moet wel zorgen dat je cd dan niet meer de 1st boot device is, ik weet niet of je dat hebt gedaan?

Dat heb ik niet gedaan, en ik zou ook niet weten hoe!

Edit: Ik ben de BIOS binnen gegaan, en ben naar Boot Configuration Features gegaan, en toen Boot Device Priority, en ik zag de volgende 4 dingen staan:

Netword IBA GE Slot
USB Multi Flash Reader
CD/DVD Optiarc...
SATA PM-ST

ik ben met mijn toetsenbord naar de SATA toegegaan, en heb vervolgens op enter gedrukt, en heb changes gesaved.. alsnog start mijn computer NIET op.

Laatst bewerkt:
Geen melding.. als ik enter druk, en save.. en vervolgens exit, dan gebeurt er simpel weg niks.. :((

gewoon een zwart beeldscherm?? ok, misschien toch ff opnieuw installeren

probeer eens met een windows DVD of cd de computer te formateren

of met een linux cd dat te doen het liefts met ubuntu en dan Gpartet

Kan ik er dan gewoon overheen installeren? Gewoon weer zelfde opties kiezen, custom, C: etc?

En ik heb alleen een zelf-gebrandde Windows 7 CD, en ik krijg daarmee alleen de optie om te repairen, of te installeren.

je moet eerst ff de schijf formatteren. bijv. met een Ubuntu live-cd of een usb stick met een Ubuntu image erop

Zorg dat je pc opstart van cd/dvd en doe de installatie opnieuw. Met de Win 7 dvd kun je trouwens ook formatteren, kies bij custom installatie voor drive options (advanced).
Wat je ook kan doen (dat is niet zo ingewikkeld) de C: partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken, dan wordt automatisch geformatteerd en heb je echt een schone installatie.
stap-voor-stap handleiding met plaatjes (NL).

Laatst bewerkt:
Ubuntu boot usb gemaakt, maar vervolgens boot mngr is missing melding tijdens het opstarten.
Ik word echt gek....

Probeer dan eens cd te branden met ubuntu dat
lukt meestal wel je hebt alleen een lege en btandbare cd nodig

Je maakt het jezelf moeilijk, volg de stappen uit m'n vorige thread (#10) en je bent van het gezeur af.

Nou, ik heb dus zoals je zei Mik, de windows CD er in gedaan, en daarmee mijn C: schijf geformatteerd.
Maar als ik nu weer Windows installeer, dan staat hij eerst 5 minuten lang op 0% met Expanding files..
en dan zegt hij dat mijn CD corrupt is.. zelfde verhaal met USB.

Nu werkt de set-up niet eens????

Te vroeg gejuichd :(

EDIT: Na 6 keer proberen, is 87% het verste wat mijn PC kan halen, en dan krijg ik dezelfde melding..

Laatst bewerkt:
Hoe oud is je schijf inmiddels? Het kan zijn dat je schijf corrupt is. Download HirensBootCd en laat een van de schijftools erop los (DOS-mode).
Het eerste progje dat je tegenkomt is prima.
Bedenk als je een besturingssysteem op cd/dvd brandt, je de laagste brandsnelheid moet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan