Fout Atapi.sys tijdens installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apokalypse

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
18
Hallo Allemaal,

Ik heb nogal een vaag probleem maar ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven.
Ik heb een FujitsuSiemens Scaleo 600(Pentium 4) van een kennis.
Nu probeer ik opnieuw Windows XP erop te zetten met de Recovery cd die er bij zat maar ik krijg tijdens het installeren een Blue Screen of Death met de mededeling dat Atapi.sys het probleem geeft en dat de IRQ niet gelijk of minder is.
Nu heb ik de kast al open gemaakt en ik zie zo 1,2,3 het probleem niet.
Ook heb ik het RAM al getest wat gewoon goed was en tevens heb ik ook de harde schijf laten controleren op clusterfouten, waar geen fouten uitkwamen.
Ik moet wel zeggen dat er 2 netwerkkaarten inzitten maar daar kan het probleem niet liggen lijkt me?

Kan iemand mij mischien helpen?

Alvast bedankt.
 
@Apokalypse

Kun je me vertellen waarom je windows opnieuw wilt installeren?
Welk OS stond of staat er op?
Je kunt 'n pc waar b.v. xp sp3 opstaat niet downgraden naar xp zonder sp of sp1.
Met die recover cd zal 't zeker niet gaan,die is waarschijnlijk van 't eerste uur.
Bezorg je 'n cd met sp3 en je hebt waarschijnlijk geen probleem meer!



______________________________________
 
Laatst bewerkt:
Kun je me vertellen waarom je windows opnieuw wilt installeren?
Welk OS stond of staat er op?
Je kunt 'n pc waar b.v. xp sp3 opstaat niet downgraden naar xp zonder sp of sp1.
Met die recover cd zal 't zeker niet gaan,die is waarschijnlijk van 't eerste uur.
Bezorg je 'n cd met sp3 en je hebt waarschijnlijk geen probleem meer!

Grttjzzz uit de stad van Andre Rieu :cool:

______________________________________

ik denk dat jij over het probleem heen leest.
en waarom iemand xp wil herinstaleren is ook niet van toepassing het moet gewoon werken.
wat ts kan doen is het volgende.
haal de kaarten die er uit kunnen er uit laat wel de beeld kaart ziten in dien deze los is.
na instalatie van xp kan je steeds een kaart terug plaatsen deze krijgen,
als de pc geen karten bevat maar alles on board is dan de funkties even uit schakelen.
denk aan geluid netwerk adapters deze kunnen na instalatie aan geschakeld worden in de bios.
en woord dan een ander irq toegewezen.
kijk eens of dit wel gaat.
als het niet werkt probeer dan eens een andere xp instalatie cd.
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels al gelukt.
Ik had er 2 ram geheugen kaarten(er zaten er 4 in) uitgehaald en toen installeerde Windows XP zich zonder problemen.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan