Fout bij Branden met ImgBurn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Volkslife

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2014
Hoi,

Ik heb vanochtend een Dual Layer DVD gebrand met ImgBurn. Zonder problemen. Nu wil ik er net nog 1 maken, op de zelfde manier en krijg ik bijgaande foutmelding. Kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is, en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.

Mvg, Peter

error img burn.PNG

Ik zou denken dat de lees-/schrijfkop niet goed gepositioneerd is. Zie de servo error.
Mogelijk is de schrijver naar het einde van zijn leven aan het gaan.

Tijs.

Ben het met Dnties eens, alles lijkt er op dat de brander op zijn eind raakt. Een dual layer vergt ook meer van de kop dan een ander type schijfje.

Andere dual layer schijfje geprobeerd?
Reboot de PC en probeer het nogmaals.

De brander op? Kan natuurlijk, maar heeft zo'n ding niet een aantal branduren? Ik denk dat ik in totaal nog geen 15 cd's heb gebrand en hooguit 5 Dvd's.
Ik heb het reeds 2x geprobeerd, maar dat koste me dus 2 Dvd's. Opnieuw opstarten en nogmaals proberen?

"Op" is niet bedoeld in de sfeer van aantal gebrande cd/dvd, maar OOK op in de sfeer van x aantal CD/DVD gelezen op het apparaat.
Het gaat namelijk niet (direct) om de lees/schrijfkop maar om de beweging van de arm (zie servo melding).
En dan CD/DVD die "wobbelig" of vreemd gevormd of van slechte kwaliteit meetellen voor meerderen, omdat daar natuurlijk de brander meer van te lijden heeft.

Tijs.

OK, helder. Ik ga het even proberen met een externe brander, en mocht dat beter gaan dan maar het lees/schrijfstation vd laptop vervangen.
Bedankt voor de reacties.

Groet, Peter

Externe brander geprobeerd, nog niet gelukt. Zie fout. Wat betekent deze fout dan?

Bijlagen

• Fout ImgBurn.PNG
    Fout ImgBurn.PNG
    17 KB · Weergaven: 22
Eerst nog eens datzelfde cd branden die wel lukte met deze externe brander.
Want ik interpreteer je laatste schermafdruk alsof je aan het overburnen bent (ik kan me vergissen hierin, vandaar bovenstaande test).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan