Fout bij configureren Windows-updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommie85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Ik word er langzamerhand nogal moedeloos van maar bijna iedere keer bij opstarten krijg ik een melding "Fout bij configureren Windows Update". Vervolgens start ie zichzelf weer opnieuw op en laad ie Windows wel goed.
DIt probleem speelt echt al maanden en heb uren lopen zoeken op internet. Ik heb Windows updates al op handmatig gezet. De update die volgens mij problemen geeft: Windows Live Essentials 2011 (KB2434419) Foutdetails: Code 800F0902 (de enige in de lijst met updates waar 'mislukt' bij staat) heb ik al verborgen.
Ik heb al bij softwareconfiguration alle downloads gewist en heb ook alle Live programma's verwijderd.

Als ik nu ook naar de Updates kijk dan staan er ook drie updates die gedownload kunnen worden. Als ik op downloaden druk gebeurt er echter helemaal niks.

Herstellen kan ook niet, want bij herstellen geeft ie aan dat hij vanwege een fout niet kan worden teruggezet.
Wel een oplossing gelezen over een soort schoonmaak waarbij je data behouden blijft maar overige zaken worden gewist zoals profielen, updates etc. etc. Helaas heb je hiervoor een Windows 7 DVD nodig en laat die nu net niet bij mijn Asus laptop zitten.

Overigens krijg ik deze update niet geinstalleerd

Installatie initialiseren... voltooid
KB947821: Hotfix voor Windows installeren (update 1 van 1)...

Daarnaast heb ik twee spyware programma gedraaid (Malwarebytes en SAS) maar beide geven geen spyware aan.

Thanks, als ik het me goed kan herinneren heb ik deze fix al een keer uitgevoerd. Probleem speelt nu ook al ongeveer een half jaar. Zal hem nog een keer draaien en hopen dat het zich dan oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan