Fout bij formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xcalibur

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2001
Hoi,

op de (goed werkende) pc van mijn vriendin stond win98, ik dacht daar windows2000 op te zetten. In de setup van w2k probeerde ik de schijf te formatteren, maar daar op kreeg ik een error. Ik heb de schijf toen met een tooltje van Seagate geformatteerd en Windows laten installeren op die schijf, dat ging wel.

Windows setup kopieert de bestanden, en reboot. Bij het opstarten (vanaf de hdd dus) geeft hij een 'schijffout' en doet verder niets meer. Als ik windows setup opnieuw draai krijg ik de melding dat Windows al geinstalleerd is.

Het lijkt er dus op dat de schijf goed werkt, maar dat ik er niet van kan booten? Any thoughts?

ik heb overigens al geprobeerd om de schijf op een andere controller aan te sluiten, maar dat lijkt niet te helpen...

het gaat om een 20 gb Seagate schijf, type st320423a

Geplaatst door Xcalibur
Any thoughts?
I shall try to fix the problem for you.

Je HD niet door w2k laten formateren, maar de pc met een opstartdiskette op te starten(bios wel vooraf op de a-drive zetten) en hierna de partitie(s) te verwijderen en er vervolgens een nieuwe aan te maken waarna pas een format op je HD volgt.

Bios op cd-rom drive zetten en de pc middels de w2k cd op te starten voor de installatie van w2k.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Je HD niet door w2k laten formateren, maar de pc met een opstartdiskette op te starten(bios wel vooraf op de a-drive zetten) en hierna de partitie(s) te verwijderen en er vervolgens een nieuwe aan te maken waarna pas een format op je HD volgt.

ik heb em via die tool van Seagate geformateerd, en daarna ook daadwerkelijk Windows geinstalleerd (zonder format vanuit de windows setup dus).

maar bij het rebooten geeft hij dan de 'schijf fout' error...

Dan is blijkbaar de tool van Seagate niet zo goed.

O ja, partitie verwijderen/aanmaken verloopt via FDISK.

Dennis.

Virusscanner in de bios , staat die uit? Dat wil ook problemen veroorzaken .

het heeft even geduurd, maar hier een update:

- het ligt niet aan de harddisk, een andere hdd geeft exact hetzelfde probleem
- ik heb de BIOS geupgrade naar de meest recente versie, zonder succes
- virusscanner in de BIOS is uit, maakt ook niets uit .... :confused:

Mijn gevoel zegt dat het aan de IDE controller ligt, maar wat doe ik eraan???

Laatst bewerkt:
Kun je win98/ME wel installen?
zoja dan denk ik aan bios/firmware. Niet, dan aan iets hardwarematigs.

weet ik niet, die heb ik niet :D
eens kijken of ik die bij iemand kan regelen...

ja, Win98 lijkt ie te accepteren... vaag hoor :rolleyes:
maar hij doet in ieder geval weer wat :thumb:

OK, dan weet ik bijna zeker dat het aan je MOBO/BIOS ligt.
Je had de BIOS geupdate: weet je 100% zeker met de goede/laatste versie?

ik heb trouwens fdisk / format gedraaid vanaf een win98 bootflop, die lukte het wel blijkbaar...

Windows2000 installeren over 98 heen was ook geen probleem, ik ga nu w2k proberen 'kaal' te installeren :)

edit: jahoor, zonder veel problemen... als ik maar niet met de w2k-setup probeer te formatteren, want dan begint het hele gezeur weer van voor af aan... vaag hoor :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan