Fout bij het configureren van Windows-updates. Wijzigingen worden teruggezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwedageraad

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2016
Ik heb een Samsung NP535U3C-A03NL.

Ik krijg continu het volgende bericht:
Fout bij het configureren van Windows-updates. Wijzigingen worden teruggezet. Zet uw computer niet uit

Echter dat terugzetten van de wijzigingen lukt kennelijk niet zo goed. Ik heb de laptop al eens een paar uur achter elkaar laten draaien, maar de laptop blijft bezig (er komt geen ander scherm, het lampje van de harde schijf is meestal uit maar werkt zo af en toe). Op internet al wel gekeken, zal wel eens op een systeemherstel kunnen uitdraaien. V1) Klopt dit of weten jullie nog wel een mogelijke oplossing? (ik kan in systeemherstel komen dus dat is in beginsel geen probleem)

Maar op de laptop staan ook foto's en video's en die wil ik heel erg graag bewaren. Het systeemherstelprogramma biedt wel een mogelijkheid om persoonlijke bestanden te bewaren, maar die optie vertrouw ik niet helemaal. V2) Mocht een systeemherstel noodzakelijk zijn, hoe kan ik dan het beste de foto's en video's vooraf kopiëren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo.,

Je raakt je bestanden niet kwijt, behalve eventuele bestanden die na het laatste herstelpunt geïnstalleerd zijn.

Om hoeveel updates gaat het.

Laatst bewerkt:
Hier een magisch woord dat wel vaker wordt genoemd: "Backup"

Sorry voor de verwarring.

Met systeemherstel bedoel ik niet Windows Systeemherstel maar het herstelprogramma van Samsung zelf (die kan ik via F4 opstarten, ik kan niet bij de systeemherstel van Windows komen, hoe doe ik dat?). Samsung biedt herstellen naar een opgeslagen punt aan, echter dit is de begininstallatie waarbij vooraf al wordt gemeld dat alle inhoud van de C-schijf wordt verwijderd. Ditzelfde programma biedt de optie gebruikersgegevens behouden echter dit is slechts 7.2GB, ik weet bijna zeker dat er meer foto's en video's op moeten staan.

Normaal gesproken staan je foto's en video's in mappen met deze namen zie bijlage.

foto en video.JPG

Tenzij je de naam van de mappen hebt veranderd.

Deze kun je dan eens bekijken hoeveel GIG dat inhoud. Kijk ook een naar je documenten die kunnen natuurlijk ook belangrijk zijn.

Ga op een map staan, dan rechtermusknopke, dan eigenschappen, dan kun je zien hoeveel GIG die map heeft. (inhoud)

Laatst bewerkt:
Qua Windows kan ik helemaal niet in de mappen kijken, immers ik krijg alleen de melding te zien dat hij bezig is om de wijzigingen ongedaan te maken (en voor de rest niks, dit scherm blijf ik continu zien).

Het recovery programma biedt de mogelijkheid om gebruikersgegevens te behouden. Ik kan kiezen uit het soort bestand (basisselectie) (7.2GB staat op het bureaublad) of geavanceerde selectie (dan kun je kijken op de C-schijf maar ik mis echt een heleboel, dus dat kan ook niet kloppen hoop ik).

Hoi,
ik kan niet bij de systeemherstel van Windows komen, hoe doe ik dat?
Windowstoets + r
typ of kopieer en plak
%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe
Hit de entertoets.
Mocht dat niet werken dan kun je besmet zijn door een virus
Bekijk onderstaande link even.
Deze mogelijk nuttige link (Eng).
Laat anders je antivirussoftware in de safe mode draaien (het programma zelf starten).
Anders Ccleaner downloaden die ook systeemherstelpunten weergeeft als Windows dat niet doet.
Virussen verbergen meestal de weergave van herstelpunten in Windows, de softwareweergave van Ccleaner laten ze meestal liggen. Ik zou het dan wel in de veilige modus doen.

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn late reactie.

Bedankt voor de pagina van Microsoft. Deze oplossingen werken niet (ik heb de originele Engelse pagina gelezen):
A. Restart your computer; de laptop is aan het terugzetten van de updates. Dit duurt eindeloos. Na verloop van tijd zet ik de computer via de power-knop uit. Als ik de computer weer opnieuw opstart dan gaat hij verder met het terugzetten van de updates.
B. Unplug your removable media; ik het zelfs de muis er af gehaald, maar dan dan kom ik toch niet verder.
C. Run the Windows Update Troubleshooter; ik kom niet in Windows.
D. Install Windows updates in a clean boot state; ik kom niet in Windows.
E. Perform a system restore; ik kom niet in Windows.
F. Perform an in-place upgrade; ik heb geen DVD maar Samsung biedt wel een eigen recovery programma aan. Maar aangezien ik echt de video's en foto's wil behouden durf ik dit op dit moment nog niet aan.

Download hirensbootcd (Eng). brand de iso met de meegeleverde ImgBurn op cd of download de usb versie.
Zorg dat je opstart van cd of usb (speciale toets trommelen tijdens booten, meestal F10) om de boot volgorde te veranderen, anders via het Bios (meestal F2 of Del).
Nuttige link (Eng).
Kies na het laden voor de Mini XP mode en zorg dat je alle belangrijke data (foto's enz.) kopieert naar een externe o.i.d.
HirensBoot cd werkt buiten Windows om dus in principe moet je altijd je schijf en besturingssysteem kunnen benaderen.
Systeemherstel behoort ook tot de mogelijkheden.
Beknopte NL handleiding.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht.

Ik heb een bootable USB gemaakt (er zit geen DVD-speler in de laptop) en de bootvolgorde veranderd.

Maar de USB wordt niet gepakt.

Kan dit te maken hebben met Secure Boot (dat had ik ergens gelezen)?

Het lag toch aan de secure boot optie.

Ik heb de bestanden die ik wou hebben eraf kunnen halen.

Ik ben nu bezig met de recovery, maar dat gaat gewoon lukken.

Manamana en Mik Zjegger hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan