• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij het laden. Regel 2, kolom 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
109
Ik krijg bij het openen van een Excel sheet de melding dat het bestand is beschadigd. Op de vraag of ik wil herstellen kan ik ja of nee zeggen, maar bij Nee doet hij niets. De enige optie die overblijft is >> Ja

Vervolgens krijg ik de melding dat er iets is hersteld

Hersteld onderdeel
Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet2.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 0.

Hoe kan ik nu achterhalen wat er op regel 2 in kolom 0 stond. Staan daar de aangepaste weergaven? En is er een manier om het bestand te openen zonder dat hij gaat herstellen.
 
Je kunt de extensie .zip achter je bestandsnaam zetten, en dan met de Verkenner het bestand in. Dan vind je een submap <xl/worksheets> en daarin staat dan je sheet2.xml. Die kopieer je, en plak je in de map waarin de zip nu staat. Vervolgens kun je met Notepad(++ als je slim bent) de inhoud van de xml bekijken.
 
Hoe kolom 0 bewerken

Hallo Michel,

Dat werkt idd prima en ik kan nu in worksheet2 kijken, maar hoe zie ik wat er in kolom 0 staat. Er is iets dat hij niet leuk vind, waardoor hij zichzelf gaat herstellen, maar wat?
 
Het is even puzzelen, maar je ziet van elke cel de inhoud. Ik heb bijvoorbeeld in een bestandje in cel O2 deze formule staan:
Code:
=REST(RANG(P2;Nummers_1);4)+1
In het plaatje zie je hoe dat vertaalt naar XML. Kortom: een beetje puzzelen :).
 

Bijlagen

  • HelpMij xml.png
    HelpMij xml.png
    22,5 KB · Weergaven: 144
Voorbeeldbestand

Zie je hier iets raars dat in Excel 2010 een probleem zou geven?

Screen Shot 12-02-14 at 05.03 PM.PNG
 
slpe: Lijkt me dat je hier alleen kolom en rijbeschrijvingen hebt laten zien, qua breedte/hoogte ervan etc., maar NIET de data van de cellen (of celbereiken) zelf.
Kijk nog eens goed naar het voorbeeld van OctaFish.

Evt. zoek je (desnoods meermalen) in het XML bestand naar A2 of A: om (hopelijk) sneller te vinden waar de data/formules staan van de cellen (of celbereiken) die voor jouw probleem relevant zijn.
[Ik neem hier aan dat Kolom 0, rij 2 correspondeert met cel A2, maar zou (bijv.) ook A3 kunnen zijn, als rijen ook tellen vanaf 0 ipv. 1]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Foutmelding

Maar hij geeft aan dat hij in kolom 0 in rij 2 iets hersteld heeft, maar ik weet niet wat en wat daar eerst stond. De cellen heb ik dan toch niet nodig?
 
????

Ik neem toch aan dat je het bestand mét de fout erin onderworpen hebt aan de tip van OctaFish? Indien niet, dan zul je nooit gaan weten wat er stond...

Tijs.
 
DNTIES: ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn antwoord. Het voorbeeld dat ik liet zien is uit het bestand dat stond opgeslagen voordat de correctie heeft plaatsgevonden. Als dat Excel sheet wordt geopend wordt er 1 correctie gemaakt die op kolom 0 regel 2 zou staan in het oorspronkelijke bestand. Dat is de reden dat ik op zoek ben naar die kolom om te kijken of daar iets vreemds staat
 
Als je zoekt naar <c r="A3"> dan vind je de waarde uit A3, ervan uitgaande dat kolom 0 Kolom A is, en het Regel 2 dan de derde rij, tellend vanaf 0. Als regel 2 verwijst naar rij 2, dan zoek je natuurlijk naar ="A2".
Maar wellicht is het veel handiger als je het gekwetste bestandje meestuurt...
 
OK mail ik wel even als privebericht want er staat info in die niet openbaar mag worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan