fout bij het laden van besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjdekroon

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
46
Ik heb een tijdje geleden met windows xp een dual boot gedaan samen met fedora core 3. Na een tijdje werkte fedora niet goed meer en ben ik windows gaan installeren tijdens het formateren van de linux partities heb ik de windows en linux partities weer bij elkaar geflikkerd alleen nu zegt hij steeds bij het opstarten fout bij het laden van het besturingssysteem.

Ik heb al wat dingen geprobeerd zoals het commando fixmbr en fixboot C: maar geen van beiden hielpen.
Ik heb ook fedora weer geinstalleerd en daar heeft de computer geen problemen mee maar als ik windows weer wil installeren heb ik weer de fout van het laden van het besturingssysteem.

Hij komt steeds tot het scherm na de bios check dus waar hij laat zien welke partities erin zitten en zo.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Jan Jasper de Kroon:confused:
 
Voor een dual-boot geldt altijd eerst Windows en dan pas linux(in dit geval fedora core 3, voorheen RedHat)

Je zei, dat na een tijdje fedora core 3 niet meer goed werkt, dan moet je in zo'n geval de partitie waar fedora core 3 op zit verwijderen, met PM bijvoorbeeld, en dan een nieuwe aan te maken om zo fedora core 3 weer erop te kunnen zetten. Windows blijft dan ongemoeid.

Dennis.
 
Ja dat snap ik wel alleen ik heb windows daarna opnieuw geinstalleerd want die starte ook niet meer dus met partition magic kon ik ook niks en nu telkens als ik windows weer installeer dan zegt ie fout bij het laden van besturingssysteem en als ik linux weer installeer dan gaat dat helemaal zonder fouten alleen ik wil op het moment van linux af en gewoon weer naar windows maar dat gaat niet.
 
Een vaak gehoord probleem zoals je dat schetst.
Zelf heb ik dat nooit eerder ondervonden.

1) Je pc met een opstartdiskette opstarten.
2) ALLE partities met FDISK verwijderen.
3) Een nieuwe Primaire dos partitie aanmaken.
4) Restart de pc
5) Formateer de HD
6) Installeer Windows

Zo doe ik het altijd en het gaat steeds goed.

Dennis.
 
Ja alleen ik heb gebruik gemaakt van ntfs partities en die zijn met fdisk niet te benaderen dus met die bootdisk werkt ook niet,:(
 
Onder punt 2) hierboven had ik eigenlijk een vermelding dat iets over NTFS gaat willen plaatsen, maar dacht dat je dat al wist.

Om een NTFS partitie te kunnen verwijderen moet je de optie "Een non dos partitie verwijderen" kiezen.

Dennis.
 
Geen dank.

Maar anders het bios op cd-rom zetten en installeer je xp opnieuw, gaande weg krijg je de mogelijkheid om alle partities te verwijderen en er weer een nieuwe aan te maken.

Dennis.

PS: Ga zo afsluiten. Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan