• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout bij het verder-rekenen met de formuleuitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddycoupe

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Zie de bijlage:
Geprobeerd wordt een gemiddelde doorlooptijd te berekenen van klantdossiers. Die doorlooptijd wordt pas berekend als het voorstel gereed is. Het dossier wordt dan namelijk gesloten.

Dossier 2 is nog niet afgerond. De tussenberekening van de doorlooptijd in kolom R blijft bij cel R8 daarom leeg, hetgeen juist is. Het probleem is de cel V8: die ziet kennelijk een waarde staan in R8. Welke fout maak ik en hoe is dit op te lossen.
Bedankt
Eddy Coupe

Bijlagen

1 van de oplossingen is in cel R8 formule aanpassen, "" vervangen door 0

mvg
Leo

Misschien is het ook nuttig om in te zien waarom je formule in cel V8 zo reageert.
-Cel R8 is niet leeg, je formule zet er een "zero-length textstring" in.
-Je formule in V8 maakt een vergelijking =IF(AND(R8>0..... , in Excel is om het eender welke tekstwaarde groter dan om het even welk getal, dus je "zero-length textstring" is groter dan 0, ze is zelfs groter dan 1000 of 100000 of ....

opgelost

Beste Leotaxi en WHER: bedankt voor de oplossing en de les. Probleem er er (natuurlijk) mee verholpen. Ik mis gewoon de kennis. Nog tips voor het naslagwerk voor excel ? Boek of website?
Thanks
Eddy Coupe

poging tot tip

wat ikzelf doe is hier regelmatig kijken naar vragen, bij sommige
probeer ik oplossingen te vinden, bij andere waarvan ik denk te moeilijk voor mij
kijk ik naar de oplossingen door andere gebruikers aangeboden, en wat ik
hieruit al geleerd heb kan geen enkel boek evenaren !

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan