Fout bij maken quarantaine-object

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
193
Vanmorgen bij ontvangen mails zaten er weer een paar bij met een virus, zo meldde mijn NAV 2002. Ze werden automatisch in quarantaine gezet. De betreffende mails verwijderd na de afzender te hebben geblokkeerd.

Nu wilde ik in NAV 2002 via 'Rapporten' naar de 'Quarantaine-afdeling' om de virussen te verwijderen, krijg ik een foutmelding met de tekst 'Fout opgetreden bij het maken van quarantaine-object. Installeer NAV opnieuw'.

Baal hier ontzettend van, omdat het verwijderen van NAV nogal wat voeten in de aarde zou hebben.

Daarom twee vragen:

a. is er een mogelijkheid om die fout anders op te lossen?

b. hoe werkt het opnieuw installeren van NAV, met name het verwijderen van de huidige? Kan je zomaar via Instellingen-configuratiescherm-Software, NAV verwijderen of is het idd zo'n rotklus?

Alvast hartelijk dank.
 
Laatst bewerkt:
verwijder norton zoals je zelf aangaf, via software.
Installeer dan opnieuw dan zal je prob opgelost zijn.
Het installeren gaat gemakkelijk.

jean
 
Gewoon Norton via configuratie scherm verwijderen.
Draai daarna ff het removal tooltje(Rnav.exe) van Symantec, voor de restantjes.
Let op
Rnav.exe is alleen voor Norton Antivirus.!!!(NAV)
Heb je een andere Norton(NIS, NPF, NSW) dan heb je een ander tooltje nodig.

Hier heb je een Nederlandse uitleg, over het verwijderen van Norton Antivirus;
http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/navintl.nsf/nl_docid/pf/20011009134650905

Uiteraard na het herinstalleren Liveupdate een paar keer gebruiken en de pc laten scannen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, tot dusver bedankt. Nu is NAV 2002 op mijn pc een onderdeel van NSW 2002. Verandert dat de zaak veel?
 
Heb je al geprobeerd of het weer goed werkt als je de computer een keer opnieuw hebt opgestart?
 
Heb Systeemherstel gedraaid en zodoende is eveneens de pc opnieuw opgestart en nu kan ik weer in de map Quarantaine zonder de foutmelding!!!

Bedankt voor jullie moeite. Stom dat ik niet eerder had gedacht aan opnieuw opstarten.

groetjes,
Air Aai (Arie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan