fout bij microsoft.net framework

Status
Niet open voor verdere reacties.

vonniewonnie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Help me aub.
heb een groot probleem. hoop dat iemand me kan helpen. Krijg bij windows update telkens foutmelding de volgende KB886903 beveiligingsupdate voor microsoft.net framework1.1 servicepack1 kan niet worden geinstalleerd. Heb toch servicepack 2 op mijn computer staan. heb windows xp.
Heb toen geprobeerd om framework opnieuw te herinstalleren, maar dan krijg ik weer de foutmelding: microsoft.net framework kan niet worden geinstalleerd omdat een andere versie van het product al is geinstalleerd. Heb het in het nederlands, maar ook nog eens in het engels geprobeerd, maar telkens krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Wat moet ik nu doen? Weet iemand dit.
word er knettergek van.

Hey,

Als je naar de configuratieschermen gaat, dan zal je tussen de programma's zien dat je daar "Microsoft .NET Framework ..." geïnstalleerd hebt. Al deze (bij mij staan er twee) zal je waarschijnlijk best eerst deïntalleren.
Probeer daarna opnieuw windows update.

Ik hoop dat je het op die manier kunt oplossen.

Greetz : Jer:cool:en.

Ik neem aan dat je via configuratiescherm/software .net framework eerst hebt verwijderd? Het deïnstalleren van .net framework wil wel ´ns mislukken als het gebruikersaccount wat bij dit pakket hoort niet meer op je computer voorkomt. Dit kun je via configuratiescherm/gebruikersaccount controleren. De accountnaam begint met ´aspnet_wp account´. Zie je dit gebruikersaccount niet staan dan moet je ´m eerst aanmaken, pas dan kun je .net framework goed verwijderen. Het maken van het account doe je zo:

Start/uitvoeren-->>intikken:
%systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe /i ENTER

Deïnstalleer nu .net framework.

Zet de automatische updates (tijdelijk) uit en download de nieuwste versie van .Net Framework hier en installeer deze. Probeer vervolgens ´handmatig´ te updaten. Als je het servicepack 1 voor .net framework niet aangeboden krijgt heb je het zojuist al geïnstalleerd via de laatste versie, zo niet, download en installeer dan het servicepack.:)

bedankt voor jullie reacties, maar het lukt niet.
Kan op een of andere manier net framework niet verwijderen.
Heb ook geprobeerd om die account aan te maken, lukte ook al niet.
Kon op een gegeven moment wel opnieuw net framework wel installeren. Dacht ik dat ik al verder was gekomen, ga ik windows update doen, krijg ik weer dezelfde foutmelding als in het begin.
Ben weer terug bij af.
Hoe kan dit nu.
Waarom kan ik bij software net framework niet verwijderen? Snap er echt niets meer van. heb al zoveel geprobeerd. Help me a.u.b.

Heb hier jammer genoeg zelf geen verder idee van.
Sorry. :(

Greetz : Jer:cool:en.

Het zou kunnen dat je bestaande installatie van .Net Framework corrupt is geraakt. Die kun je als volgt repareren:

Voordat je het onderstaande gaat uitvoeren, raad ik je aan om de automatische updates (tijdelijk uiteraard) uit te schakelen.

Check of er op je c:schijf (ik neem aan dat je 'standaard'-schijf c heet) een map voorkomt die temp heet. Zoniet, dan maak je dit mapje aan. Maak op de c-shijf ook een map aan met de naam herstelframework. Voor de reparatie heb je wel het installatiebestand nodig voor .Net Framework. Dit bestand kun je hier downloaden, en heet dotnetfx.exe. Sla het bestand op in de map herstelframework.

Vervolgens:

Start/uitvoeren-->> intikken:

C:\herstelframework\dotnetfx.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus" ENTER

Probeer nu weer in Internet Explorer via Extra/Windows Update het servicepack te downloaden en te installeren. Lukt dit, dan zul je niet meer, als je de automatische updates weer hebt aangezet, lastiggevallen worden door het servicepack voor .Net Framework. Het kan ook zijn dat je bij de 'handmatige' update het servicepack helemaal niet aangeboden krijgt, maar dat komt dan doordat het al is opgenomen in het installatiepakket wat je zonet hebt gedownload. Veel succes!:)

bedankt dat je me wilt helpen.
Heb alles gedaan zoals jij zei, dat ik het moest doen, ging allemaal goed tot dat ik bij windows update ging kijken of er iets te downloaden viel.
gaf hij weer de beveiligingsupdate voor net framework weer. wil ik downloaden, krijg ik weer die stomme godsgruwelijke foutmelding dat hij hem niet heeft kunnen installeren. hoe kan dat nu?ben weer bij het begin geeindigd. wat doe ik fout.
moet ik misschien mijn norton uitschakelen?
Help me
groetjes anke

Dan proberen we het anders (eerst wel weer even de automatische updates uitschakelen, mocht ie weer aan staan).

In de Windows Verkenner:

Extra/Mapopties/ tabblad Weergave, haal het vinkje weg bij ´Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen´, plaats een vinkje bij ´De inhoud van systeemmappen weergeven´, haal het vinkje weg bij Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en selecteer Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Ga naar de volgende map:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Wis alle bestanden die daar in staan. Hetzelfde geldt voor deze map:

C:\Windows\System32\Catroot2

Laat de bestanden voor de zekerheid eerst even in de prullenbak staan, mocht het nodig zijn dan kun je ze altijd weer terugzetten.

Probeer nu nog een keer de handmatige update.:)

Nog even een aanvulling: de inhoud van de map C:\WINDOWS\Downloaded Installations moet je ook nog verwijderen.

Laatst bewerkt:
ben ik weer.Heb dit nu ook weer allemaal gedaan, maar krijg telkens toch weer dezelfde foutmelding terug nadat ik windows update heb gedaan. handmatig windows update, is toch gewoon via help en ondersteuning en dan naar windows update?
Moet ik nu alles weer terug zetten?

kan trouwens de map downloaded installations niet vinden, wel downloaded program files

:) k zit nu op m´n werk, kan dus niet zo goed met je ´meekijken´.

Je kunt op de Windows Update-site aangeven of je de updates ´Snel´ wilt installeren of ´Aangepast´. Kies hier voor de laatste. Staat er ook een hokje ´Verberg deze update´ bij Service Pack 1? (ik kan dat hier niet nagaan nl.)

Laat voorlopig die bestanden even in de prullenbak staan. Misschien even een stapje terug: je hebt een reparatie gedaan van .Net Framework, we kunnen er dus vanuit gaan dat er niets mis is met de installatie. Probeer dus of je .Net Framework nu wel kunt verwijderen. Probeer de deïnstallatie in veilige modus te doen.:)

staat inderdaad een vinkje bij, heb net gekeken.
heb net nog een keer net framework verwijderd en weer opnieuw geiinstalleerd. maar bij software blijft steeds 1 net framework 1.1 staan die geen ruimte op de schijf inneemt denk dat ik deze niet meer kan verwijderen. heb nogmaals de update uitgevoerd, krijg steeds maar weer dezelfde foutmelding. lastig ben ik he.
Misschien moet ik de computer dan toch maar even wegbrengen. of met hulp op afstand.
snap er echt niets meer van.
Snap je dat ik er hoofdpijn van krijg?
Ik hoor wel weer van je. groetjes anke
deinstalleren betekent toch gewoon verwijderen en dan weer opnieuw installeren of ben ik nu zo dom

Geplaatst door vonniewonnie
lastig ben ik he...
...Snap je dat ik er hoofdpijn van krijg?
Ik hoor wel weer van je. groetjes anke
deinstalleren betekent toch gewoon verwijderen en dan weer opnieuw installeren of ben ik nu zo dom
Nee hoor, lastig ben je niet, anders was ik geen lid van dit forum geworden.:) Dat je er hoofdpijn van krijgt kan ik me wel iets bij voorstellen.

Ga ´ns naar configuratiescherm/software en zet een vinkje bij ´updates weergeven´ Staat in de lijst met software ook een update die begint met KB886903? Probeer deze dan ´ns te verwijderen, dan (wederom) proberen .Net Framework te verwijderen, vervolgens weer de ´handmatige´ update uitvoeren.:)

nee, staat er niet tussen. wel veel maar niet de KB886903. wordt het nu voor jou ook moeilijk?

Moet zo weg, k zoek wel ff verder, of dat vanavond of morgen nog wordt betwijfel ik.......maar misschien dat er in de tussentijd iemand anders is die je van dit lastige probleem kan afhelpen.:)

...heb net nog een keer net framework verwijderd en weer opnieuw geiinstalleerd. maar bij software blijft steeds 1 net framework 1.1 staan die geen ruimte op de schijf inneemt denk dat ik deze niet meer kan verwijderen.
Tja...mijn hoge hoed begint aardig leeg te raken. Het enige wat ik nog kan bedenken is ervoor zorgen dat die vermelding in de softwarelijst niet meer dwars ligt. De installatie van het Servicepack 'ziet' dat er nog een versie is, terwijl ie in werkelijkheid niet (meer) geïnstalleerd is. Je kunt proberen met CCleaner de vermelding te verwijderen. Verwijder eerst via start/configuratiescherm .Net Framework. Start CCleaner op. Je ziet bovenin de knop 'Gereedschap'. Klik hierop. Er opent nu een lijst met geïnstalleerde programma's. Scroll naar beneden tot je Microsoft .Net Framework ziet staan. Dit zal dan de versie zijn die zo hardnekking aanwezig blijft in je softwarelijst. Klik hier één keer op en kies voor 'Waarde verwijderen'.

Laatst bewerkt:
hoi hier met anke nog een keer.
Ik heb dit ook weer allemaal gedaan, maar de foutmelding blijft terug komen.
Als ik de cdcleaner opstart zie ik er geen service pack 1 bij staan, wel service pack 2. Moet ik dan niet nog een keer service pack 1 installeren?
Of heeft dat er niets mee te maken.

Als ik de cdcleaner opstart zie ik er geen service pack 1 bij staan, wel service pack 2. Moet ik dan niet nog een keer service pack 1 installeren?
Of heeft dat er niets mee te maken.
Je bedoelt Windows XP Service Pack 2? Dan hoef je inderdaad niet nog een keer SP1 te installeren. Alle updates van SP1 zijn namelijk opgenomen in SP2.

Als je dus in CCleaner op 'Waarde verwijderen' klikt, blijft toch de melding in je softwarelijst staan?:)

nee.
Het is dan inderdaad uit de softwarelijst verwijderd.
Maar als ik dan de update weer ga uitvoeren, krijg ik toch nog steeds die ene foutmelding.
Dus in principe heb ik alles verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd en toch komt telkens die foutmelding terug.
Is dat niet vreemd?
Ik vind het echt heel fijn dat je met me mee wilt denken.
Ik hoor wel weer van je hoop ik.
Groetjes Anke.

Dit is inderdaad wel een lastige Anke (jij niet hoor, maar de foutmelding:) ) Als je .Net Framework hebt verwijderd, doe dan 'ns een handmatige update, dus zonder dat je .Net opnieuw hebt geïnstalleerd. Heb je overigens wel de nieuwste installer? Staat er dus in je softwarelijst ook Windows Installer 3.1 (KB893803)?:) Zo niet, dan kun je deze via de (handmatige) Windows Update installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan