fout bij microsoft.net framework

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb inderdaad windows installer 3.1
telkens als ik de update wil gaan uitvoeren geeft hij aan, dat hij de beveiligingsupdate van microsoft net framework 1.1 servicepack 1 wil installeren, maar dat lukt dus telkens niet.

Geplaatst door vonniewonnie
ik heb inderdaad windows installer 3.1
Met de setupgegevens die de Windows Installer maakt tijdens de installatie kan ook iets fout gaan. Download hier de Windows Installer Clean Up Utility (hele mond vol....ik heb het ook niet bedacht :)) Installeer het programma. Zorg ervoor dat je .Net Framework geïnstalleerd hebt. Start de Windows Cleanup Utility via Start/Alle programma's, klik één keer op .Net Framework en kies voor 'Remove'. Installeer .Net Framework opnieuw en kijk hoe het nu gaat met de update.:)

nee, weer niet gelukt.
telkens geeft hij aan mislukt.
waarom geeft hij telkens aan dat hij die beveiligingsupdate wil installeren?
vreemd allemaal he.
Weet het gewoon niet meer.

heb voort zoveel gedaan, dat ik bang ben, dat ik alles verpest heb.
misschien kan ik net zo goed windows opnieuw installeren, of maakt dat niets uit?

Je verpest helemaal niks joh! We blijven nog even proberen hoor! Heb je de update ook al 'ns los geprobeerd te installeren? Hier staat ie. :)

En als dat niet helpt staat hier informatie hoe je .Net Framework handmatig kunt verwijderen. :)

ben ik weer. Als ik dat wil installeren, geeft hij aan, dat het al is geinstalleerd. Heb ik die andere verwijderd en deze willen downloaden, maar dat gaat dan niet. Heb nu dan toch maar weer die herinstubeer net framework gedownload. Wat zou ik nu nog kunnen doen

volgens mij hebben we nu wel echt heel veel geprobeerd.
Is er wel een oplossing voor?

volgens mij hebben we nu wel echt heel veel geprobeerd.
Is er wel een oplossing voor?
Je kunt proberen om .Net handmatig te verwijderen, waarmee je wellicht ook de foutieve (register)instellingen de nek omdraait (via mijn laatste linkje dus).:)

ik vind het in het engels wel heel moeilijk.
Snap niet zo heel goed, wat ik dan moet doen.
Heb wel geprobeerd het te begrijpen, maar is toch wel moeilijk. kan dat ook in het nederlands dat je weet?

ik vind het in het engels wel heel moeilijk.
Snap niet zo heel goed, wat ik dan moet doen.
Heb wel geprobeerd het te begrijpen, maar is toch wel moeilijk. kan dat ook in het nederlands dat je weet?
Rechtsboven bij 'Article Translations' staat helaas geen Nederlands.:confused: Maar ik zal nog wel ff googlen.

Heb ik nog één vraagje Anke. Welke programma's draaien er op je computer op het moment dat je de update doet? Het zou kunnen dat er een programma draait wat een proces binnen .Net Framework 'claimt' en daardoor de update verstoort.:)

ik heb verder niets geopend. Ik heb wel norton internet security. zou dat er mee te maken kunnen hebben?
En we gebruiken skype. Ik weet niet of jij weet wat dat is, maar die staat ook automatisch aan, als ik verbinding heb, Voor de rest heb ik niets open staan. Zover ik weet.

Norton mag in principe niet dwarsliggen, maar het zou kunnen. Schakel die 'ns uit en Skype ook en probeer het dan nog een keer (hoeft vandaag niet meer hoor:))

is inderdaad al laat.
Ga zo meteen maar even slapen. Toch nog even proberen.
Je hoort wel weer van me.
Groetjes Anke

heb toch nog even geprobeerd, maar weer niet geholpen. Morgen maar weer verder kijken.
Bedankt weer he.
groetjes.

heb toch nog even geprobeerd, maar weer niet geholpen. Morgen maar weer verder kijken.
Bedankt weer he.
groetjes.
Is goed. Welterusten!:)

ben weer aan het proberen, maar niets lukt.
Als ik bij de microsoft pagina de updates ga uitvoeren, geeft hij als foutmelding weer, dat de computer geen net framework 1.1 sp1 aantreft op de computer.
Terwijl ik toch echt een paar minuten tevoren het heb geinstalleerd. zou het iets met asp net temaken kunnen hebben? Of is dit een domme opmerking. Ik moet nog wel even zeggen, dat wat we in het begin van dit verhaal in de prullenbak hebben gestopt, ik weer terug heb gezet. Mocht dit, of had ik dat niet moeten doen.
Ik hoor het wel weer

Even offtopic: waarom staat hier de IMG-code eigenlijk uit?

Even alles op een rijtje: :)

- je hebt de automatische updates uitstaan?
- je hebt .Net Framework geïnstalleerd?
- dit wordt ook in je softwarelijst aangegeven?
- er staat (na de CCleaner-actie) maar één .Net in de softwarelijst?
- je gaat in IE via Extra/Windowsupdate naar de Windows Update-site
- Hier aangekomen klik je op de knop 'Aangepast'
- Windows gaat nu bedenken welke updates er voor jouw computer geïnstalleerd moeten worden
- er wordt één of meer updates aangegeven waaronder Microsoft .Net Framework 1.1 Service Pack 1
- je haalt het vinkje weg voor deze update en klikt op het plusje (zie bijlage)
- je zet een vinkje bij 'Deze update niet meer weergeven'
- als laatste klik je op de knop: Updates weergeven en installeren :)

Bijlagen

• updat.jpg
    updat.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
hallo, daar ben ik weer. Ik heb dit nu inderdaad gedaan, en nu is hij ook weg.
Maar kan het geen kwaad dat ik het nu verborgen heb?
En blijft het dan nu voort altijd in de map verborgen updates staan?
Maar nu heb ik dus niet deze update kunnen installeren, mis ik dan nu geen belangrijke dingen?
Ik hoor het wel weer.
Groetjes anke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan