Fout bij netwerktest bij installeren uTorrent 2.0.4: NAT-PMP en uPnP

Status
Niet open voor verdere reacties.

PNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
4
Na het installeren van uTorrent 2.0.4 is de test van de bandbreedte goed gegaan, maar bij Netwerk geeft het een rode kruis. De Netwerktest is dus niet goed gegaan. Als oorzaak wordt gemeld dat mijn NAT-PMP of uPnP zijn uitgeschakeld.

In mijn Linksys WRT54G router heb ik de uPnP wel enable, maar ik kan geen NAT-PMP vinden. Bij Port Range Forward heb ik:
- het ipadres van mijn werkstation ingevoerd,
- de voorgestelde poort van uTorrent als Start en End ingevoerd,
- zowel UDP als TCP laten gelden.
Maar helaas heeft dit niet geholpen.

Mijn firewall van Windows 7 en ESET heb ik voor deze test uitgeschakeld. De uPnP in ESET is enabled.

Is het nodig om de NAT-PMP aan te zetten? Zo ja, waar vind ik deze?
 
@tommie128

In mijn Linksys heb ik onder Security - Firewall het vinkje bij "Filter Internet NAT Redirection" getest, waarbij de firewall van ESET en Windows 7 waren uitgeschakeld. Maar helaas geeft uTorrent bij de Netwerktest nog steeds de melding "NAT-PnP en uPnP zijn beide uitgeschakeld".
 
In mijn Linksys heb ik onder Security - Firewall het vinkje bij "Filter Internet NAT Redirection" getest, waarbij de firewall van ESET en Windows 7 waren uitgeschakeld. Maar helaas geeft uTorrent bij de Netwerktest nog steeds de melding "NAT-PnP en uPnP zijn beide uitgeschakeld".


Kenmerken van "μTorrent":
• Meerdere simultane downloads
• Smart bandbreedtegebruik
• Bestand niveau prioriteiten
• Configureerbare bandbreedte scheduling
• Globale en per-torrent snelheidsbegrenzer
• Snel hervat onderbroken transfers
• UPnP-ondersteuning (WinXP
only)
• Ondersteunt populair protocol extensies
• Trackerless ondersteuning (Mainline DHT)
• gelokaliseerd in verschillende talen
• Typische geheugen verbruiken minder dan 6 MB
• Ongelooflijk klein: ongeveer 400 KB

UPnP dus uitvinken is ook niet nodig omdat je de uitgaande poort hebt aangegeven in je client

gr tampert
 
Na het installeren van uTorrent 2.0.4 is de test van de bandbreedte goed gegaan, maar bij Netwerk geeft het een rode kruis. De Netwerktest is dus niet goed gegaan. Als oorzaak wordt gemeld dat mijn NAT-PMP of uPnP zijn uitgeschakeld.

In mijn Linksys WRT54G router heb ik de uPnP wel enable, maar ik kan geen NAT-PMP vinden. Bij Port Range Forward heb ik:
- het ipadres van mijn werkstation ingevoerd,
- de voorgestelde poort van uTorrent als Start en End ingevoerd,
- zowel UDP als TCP laten gelden.
Maar helaas heeft dit niet geholpen.

Mijn firewall van Windows 7 en ESET heb ik voor deze test uitgeschakeld. De uPnP in ESET is enabled.

Is het nodig om de NAT-PMP aan te zetten? Zo ja, waar vind ik deze?


Utorrent ondersteunt UPnP niet bij windows 7 dus uitzetten en NAT-PMP ook uitzetten.
En de openstaande poort of poorten aangeven in Utorrent die je geforward hebt van je router naar pc

gr tampert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan