• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout bij opslaan delen (office2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredmel

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Hoi

Wanneer ik een verandering heb gemaakt in blad en ik deze opsla krijg ik deze melding

De wijzigingen in kunnen niet worden opgeslagen in blad .xls vanwege een fout bij het delen. Probeer de wijzigingen op te slaan in een ander bestand

Als ik dan ok geeft krijg ik de volgende melding

Het bestand dat U wilt openen, 4dbd5000 heeft niet de bestandsindeling die wordt aangegevenmet de bestandsextensie . Cotroleer of het bestand onbeschadigd is en of het afkomstig is van een vertrouwde bron voordat U het opent. Wilt U het bestand nu openen

Weet iemand wat de oorzaak is, heb ik nooit gehad en het is een bestand dat ik alleen gebruik op deze comp
Heb zelfs Office er af gehaald en opnieuw erop gezet maar dit helpt ook niet

Ik herken het probleem.
De oorzaak is voor mij vaag, de oplossing glashelder:

selecteer alle cellen en kies voor kopiëren. Sluit het bestand en open een nieuw (leeg) werkblad.
Plak alles bewaar het bestand onder dezelfde of onder een andere naam en daarna is je probleem over.

ik sla hem wel eens op onder een andere naam sla hem op, open hem en sla hem weer onder de oude naam op, dan ben ik er weer ff vanaf en doet hij het ff weer goed, maar even later geeft hij weer dezelfde fout

raar maar waar :confused:

Je leest mijn bericht niet goed!!

NIET hetzelfde bestand onder een andere naam opslaan, maar de cellen van het bestand kopiëren en plakken in een LEEG werkblad en dat werkblad opslaan, dán is je probleem over.

Ja ik begreep het wel maar dacht dat dit hetzelfde was

Nu bestaat mijn betsand uit div tabbladen, moet ik die allemaal overzetten

Heb gedaan wat je zei

Helaas het opslaan ging een paar keer goed en daarna weer hetzelfde

dat is te makkelijk, is een bestand waar ik al zeker 10 jaar mee werk dus dat kan het niet zijn

Maar wat wel :(

Zoals ik in mijn 1e bericht al schreef, ik herken het probleem.
Enige dat bij mij werkte was het kopiëren / knippen van de cellen en deze plakken in een nieuw leeg werkblad.
Kennelijk is er ergens ooit een bitje verkeerd gevallen in het oorspronkelijke bestand, een andere oorzaak kan ik ook niet verzinnen.

dat is te makkelijk, is een bestand waar ik al zeker 10 jaar mee werk dus dat kan het niet zijn

Maar wat wel :(

Hoe vaak gebruik je een ccleaner ? soms blijft er in het cache geheugen wat rommel achter , zeker bij het wijzigen , vervangen enz. Is maar een denkpiste om je verder te helpen .

Had op een andere comp hetzelfde bestand staan deze op deze comp gezet en ik zeg het onder voorbehoud maar nog geen problemen gehad

Dan blijft de vraag WAAROM :shocked:

Hou het nog ff in de gaten

Ik kan nog steed weinig anders verzinnen dan het verkeerdom gevallen bitje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan