fout bij opstarten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
Als ik men pc opstart, dan zie ik eventjes dat xp laad, maar dan krijg ik een zwart scherm en kan ik niks meer doen!
Als ik dan men pc terug opnieuw opstart, dan verschijnt er een zwart scherm met de keuze:
opstarten in veilige modus
opstarten in veilige modus met netwerk...
opstarten met recente instellingen
normaal opstarten

Als ik een van deze mogelijkheden kies, dan start ie opnieuw op maar beland ik terug op dat zwart scherm met die meerkeuzes!

Het lukt me alleen nog maar met de xp cd-rom om normaal op te starten!(ge duurt wel lang voor ie opstart)

Hoe kan da? Wat moet ik doen? Wie kan mij helpen en raad geven wat te doen met dit probleem?

thxs

Dit zou aan de MBR kunnen liggen. Ik heb dit probleeem ook een keer gehad en toen hielp het op met de Windows XP cd-rom op te starten en naar het herstelconsole te gaan en FIXMBR uit te voeren.

Van de Windows XP cd-rom opstarten en dat voor herstelconsole kiezen. Je komt dan in een dos omgeving en daar kun je FIXMBR uitvoeren.

maar hoe kom ik in die herstelconsole?
Als ik men pc aanleg(windows xp cd-rom zit al in de drive) , dan vraagt ie om een controle te doen, die massas lang duurt en dan gaat ie naar het scherm om in te loggen!
Als ik setup doe bij de xp cdrom, dan verschijnen de verschillende keuzes, maar ik vind daar nergens "herstelconsole" terug!
Waar kan ik die herstelconsole vinden omdat probleem met die mrb uit te voeren?
thxs

De herstelconsole is gewoon een zwart schem dat begint in de command prompt met iets als: c:\windows >
Daarna kun je verschillende commando's intikken. Voor een overzicht van deze commando's tik je gewoon even HELP in. Wat die commando's allemaal doen kun je nalezen op http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How to Repair the Boot Sector:
Hier staan ook schermafbeeldingen die je verder kunnen helpen.

Je komt in de herstelconsole door in het setup-scherm van XP-cdrom te kiezen voor 'R' (van Repair).

Succes, Rman :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan