Fout bij update

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Mijn PC haalt automatische Microsoft update's op voor mijn WINDOWS XP pc.
Ik krijg nu elke keer de volgende melding als ik de update's wil installeren.

KB928366: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework versie 1.1 Service Pack 1

Fout tijdens installeren van een update.
(Fatal Execution Engine Error (0x79272O3e)

Sl2.tmp Common Language Runtime Debugging Service
Application has generated an exception that could not be handled.

Wat betekent dit en hoe kan ik dit verhelpen. Ik krijg deze melding al een paar maand na het ophalen van de update's.

Mijn dank is groot.
:cool:

Download, pak in zijn geheel uit, en draai dial-a-fix
Klik op Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die je krijgt, antwoord Yes.
Vink daarna aan: "Empty temp folders", "Fix Windows Installer, "Fix Windows Update" en "Programming cores/runtimes" en druk op Go.
Ga naar de Windows Update site, en haal d.m.v. klikken op Aangepast (ipv. Snel) de update nog eens op. Het zou kunnen zijn dat die ene update waar je problemen mee had zich bevindt in Software (optioneel) gedeelte in het linkerkader. Klik daar dus even op als die ene update zich niet als Essentieel automatisch meldt.

Succes,

Tijs.

ehhh
Tijs je begint met ..Download...en pak in z'n geheel uit....
maar wat moet ik downloaden ??..voordat ik het kan uitpakken ?

:cool:

Op de gegeven link staan download-links die je kunt gebruiken (meerdere alternatieven).
Majorgeeks houd de versie bij, en zal de links aanpassen zodra er een nieuwe versie van het programma zou komen.

De directe link naar de huidige versie is: link

Gedownload bestand uitpakken met de ingebouwde ZIP-uitpakker van Windows of programma's zoals Winzip, Winrar of 7zip.

Zie verder de instructie.

Succes,

Tijs.

Deze melding blijf ik houden na de hele handeling gedaan te hebben wat je zei.

KB928366: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework versie 1.1 Service Pack 1

:confused:

Paar dingen die je kunt proberen:
1. Installeer de Windows Update Agent opnieuw. Dit tip komt uit deze discussiedraad:

http://www.bleepingcomputer.com/blogs/mowgreen/index.php?showentry=1172

Een soort nederlandse 'handleiding' voor het gebruik/installatie van die tip staat ook in die discussiedraad, namelijk hier

2. Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Hierbij heb je een XP installatie-CD nodig van de juiste soort (Home of Professional), in de juiste taal, en met het juiste Servicepack erin geïntegreerd.

Via nLite kun je gemakkelijk zo'n CD maken, als je een basis installatie-cd van XP hebt van de juiste soort en taal. Je hebt hiervoor .Net Framework 2.0 nodig.

Download-link voor SP2 voor XP Engels link
Download-link voor SP2 voor XP Nederlands link
Download-link voor SP3 voor XP Engels link
Download-link voor SP3 voor XP Nederlands link

Tijs.

Succes,

Tijs.

@arubaman: We zijn nu meer dan een week verder, en we hebben niets meer van je gehoord.

Is het allemaal opgelost nu?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan