Fout bij update

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonnnL

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2015
Mijn laptop (HP) heeft enkele problemen bij een Windows-update.

Wanneer de laptop de updates uitvoert, krijg ik "fout bij configureren van Windows updates", hij maakt de wijzigingen ongedaan en probeert weer opnieuw te configureren. Dit lukt weer niet en zo blijft het een aantal uren doorgaan.

Vervolgens stopt hij het updaten, omdat het niet lukt. Hij probeert af te sluiten, maar er blijft al dagen "afsluiten..." staan.

Wanneer ik de laptop handmatig afsluit, begint het weer van voor af aan. Het is dus een soort cirkel.

Is iemand hier bekend mee / heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr ton

Er hoort een foutcode te staan als je ze zelf initieert, zoals 80070BC9
Google op de foutmelding

Tijs.

Begrijp niet wat je bedoelt.
Ik zie nergens een code?

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens Deze stappen uit:

1. Ga naar Taakbeheer (CTRL+SHIFT+ESC) en zoek voor de procesnaam "WindowsUpdater.exe" En Beëindig deze.
2. Open CommandPromt met Administrator bevoegdheden.
3. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth" en druk op Enter.
4. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth"en druk op Enter.
5. Restart je Computer.

(Commands Zonder "" uitvoeren)

Als je in Configuratiescherm -> [Weergave op Kleine pictogrammen zetten, dus niet op Categorie] -> Windows Updates -> Updates installeren klikt, dan moet er (als het fout gaat) een foutmelding worden weergegeven.
Die kun je (bijv.) googelen.

Tijs.

Helaas kan ik dit niet uitvoeren, aangezien ik niet kan op mijn laptop.

Hij blijft maar circuleren.

Wat bedoel je dan met "handmatig" afsluiten? Afhankelijk van wat je ermee bedoelt, herstart de pc/laptop via een van deze manieren, om uit de cirkel te raken. Doe daarna de tip van dorado, herstart weer zónder updates te installeren doe daarna mijn tip.

Tijs.

Het is dus zo dat ik niets kan.
Na het updaten, wat niet gaat, gaat hij afsluiten (het blauwe afsluitscherm, waar enkel "afsluiten..." staat, ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de updates, maar dan staat er "afsluiten...".

Ik kan helemaal niets doen, want hij gaat ook niet uit. Wanneer ik de aan-/uit-knop inhoud, sluit hij wel af.

Maar als ik hem daarna weer aanzet, begint de update weer, die weer niet lukt. Hierna probeert ie weer af te sluiten (wat op een of andere manier niet gaat) en zo is het eigenlijk een soort cirkel.

Ik kan dus helemaal niets doen in Windows.

Kijk dan naar deze instructie (er is ook een video gelinkt daar, deze), oftewel gebruik de F8 toets herhaaldelijk om opties te krijgen om de zaken te herstellen en wat je daar dan kunt doen.
Let op: Mogelijk zit onder de reparatie-opties ook de optie om de hele pc terug te zetten naar hoe die uit de fabriek kwam. Die moet je natuurlijk niet kiezen/gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik moet hierbij inloggen met een administrator account. Maar mijn gebruiker / account (Ton) in mijn laptop, wordt hier niet weergegeven.
Enkel "gebruiker" en nog iets van GroupUser ofzo.

Probeer gebruiker eens? Al dan niet het wachtwoord leeg laten of (als dat niet werkt) het wachtwoord van Ton ingeven.

Tijs.

Zowel "gebruiker" als "HomeGroupUser$" doen het niet met mijn eigen wachtwoord, en ook niet als ik niets invul...

Kun je niet "Administrator" kiezen met een leeg wachtwoord?

Tijs.

Nee, ik kan enke deze 2 accounts kiezen. Aan de naam te zien lijken het standaard Windows accounts te zijn...

Nog wat anders: Als je kunt kiezen voor Opdrachtprompt / Command prompt, kies die.
In het CMD-venster:
net user administrator /active:yes
net localgroup administrators gebruiker /add
net user gebruiker Wachtwoord1234

Als je dan de pc herstart en weer dezelfde opties doet, dan zou "gebruiker" het wachtwoord Wachtwoord1234 moeten hebben om te gebruiken én administrator-rechten moeten hebben.

Ok, grappige tip was dat: De keuze van Opdrachtprompt verschijnt pas (in hetzelfde menu als Systeemherstel) zodra je een geldig wachtwoord hebt ingegeven.
Probeer eens bij de gebruikersnaam/wachtwoord vraag eens de Shift-F10 toetscombinatie. Mogelijk kom je zo wel in een opdrachtprompt, anders heb je een W7 installatie-cd nodig of moet je met password reset hulpmiddelen aan de slag (zoals via een Hirens Boot CD of opstarten van een gebrande Ntpasswd CD)

Tijs.

Heb Shift +F10 gebruikt. Hij ging vanalles doen wat ik niet snapte :p

Ben toen gaan slapen, nu wakker. En hij zit weer eens in het oneindigende "afsluiten..."

Dan maar een password reset doen van de gebruiker "gebruiker" m.b.v. een gebrande ntpasswd cd.
LET OP: Als je bestanden/mappen hebt versleuteld op dat account "gebruiker" dan kun je daar niet meer bij nadat je het wachtwoord hebt gereset. Niet dat dat hier veel uitmaakt, want je hebt sowieso geen idee welk wachtwoord het had, maar je bent in ieder geval gewaarschuwd.

Download cd140201.zip, pak die uit (liefst naar een eigen, nieuwe map), wat in die nieuwe map resulteert in bestand cd140201.iso
Brand die naar CD/DVD, bijv. m.b.v. ImgBurn, optie "Write image file to disc" (Let op: Als je dat programma gebruikt dan moet je tijdens de installatie diverse sponsor-programma's/opties uitvinken/Declinen).

Start op van de gebrande ntpasswd CD (mogelijk moet je eerst in de bios-instellingen van de pc/laptop de opstartvolgorde wijzigen zodat de CD/DVD bovenaan staat).
Volg verder de instructies die hier staan, oftewel (kort) laat ntpasswd het juiste bestand openen (normaal: c:\windows\system32\config\sam), de beschikbare accounts worden weergegeven, kies uit van welke je het wachtwoord wilt resetten, maak dat wachtwoord leeg of vul zelf wat in wat je onthoudt, sla het op, herstart de pc weer zónder CD/DVD erin, druk herhaaldelijk F8, kies reparatiemenu etc. Kies gebruiker "gebruiker" uit de gepresenteerde lijst als om een gebruikersnaam wordt gevraagd en geef het wachtwoord dat je zojuist had ingesteld (indien wachtwoord leeggemaakt, dan het wachtwoord-veld leeg laten) etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan op mijn eigen laptop niets.

Moet het dus op een andere PC downloaden en branden etc?
Vervolgens in mijn laptop stoppen?
Werkt dit gewoon? Want ik kan niets op mijn laptop (althans ik kom niet op het inlogscherm).
Ik hoef niet ingelogd te zijn ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan