Hoi,
Ik ben eigenlijk nog niet zo lang bezig met programmeren en nu heb ik een programma in J++ gemaakt met de tekenapplet.
Het wordt een windmolen waarbij de draaisnelheid, groote van de wieken en het aantal wieken variabel is.
Nu zit er een fout in het programma waardoor de nieuwgetekende wieken steeds dubbel zo snel draaien...
wie zou me kunnen zeggen hoe ik deze fout kan verhelpen?
alvast bedankt!
Bam²
hier is de code!
import logotekenap.*;
public class PO extends TekenApplet
{ InvoerVariabele zijdelnv;
InvoerVariabele snelheidlnv;
InvoerVariabele aantallnv;
double zijde;
double hoek;
double hoek2;
double snelheid;
double aantal;
public void initialiseer()
{ achtergrondkleur(10,150,250);
aantallnv = new InvoerVariabele("aantal",0,15,0);
maakZichtbaar(aantallnv);
zijdelnv = new InvoerVariabele("zijde",0,400,100);
maakZichtbaar(zijdelnv);
snelheidlnv = new InvoerVariabele("snelheid",0,10,0);
maakZichtbaar(snelheidlnv);
maakAnimatieMogelijk();
zijde = 100;
hoek2 = 360;
}
public void tekenprogramma()
{for(int i=0; i<aantal;i++)
{ rechts(hoek);
ruit(zijde);
}
}
void ruit(double z)
{ vulAan("rood");
for(int i=0 ; i<2 ; i++)
{ vooruit(z);rechts(30);
vooruit(z);rechts(150);
}
vulUit();
}
public void animatie()
{ while ( animatieLopend())
{ hoek = hoek + snelheid/10;
tekenOpnieuw();
}
}
public void invoerVarActie(InvoerVariabele iv)
{ if(iv==zijdelnv)
{zijde = zijdelnv.geefWaarde();
tekenOpnieuw();
}
{ if(iv==aantallnv)
{aantal= aantallnv.geefWaarde();
hoek = (hoek2/aantal);
tekenOpnieuw();
}
if(iv==snelheidlnv)
{snelheid = snelheidlnv.geefWaarde();
tekenErbij();
}
}
}
}
Ik ben eigenlijk nog niet zo lang bezig met programmeren en nu heb ik een programma in J++ gemaakt met de tekenapplet.
Het wordt een windmolen waarbij de draaisnelheid, groote van de wieken en het aantal wieken variabel is.
Nu zit er een fout in het programma waardoor de nieuwgetekende wieken steeds dubbel zo snel draaien...
wie zou me kunnen zeggen hoe ik deze fout kan verhelpen?
alvast bedankt!
Bam²
hier is de code!
import logotekenap.*;
public class PO extends TekenApplet
{ InvoerVariabele zijdelnv;
InvoerVariabele snelheidlnv;
InvoerVariabele aantallnv;
double zijde;
double hoek;
double hoek2;
double snelheid;
double aantal;
public void initialiseer()
{ achtergrondkleur(10,150,250);
aantallnv = new InvoerVariabele("aantal",0,15,0);
maakZichtbaar(aantallnv);
zijdelnv = new InvoerVariabele("zijde",0,400,100);
maakZichtbaar(zijdelnv);
snelheidlnv = new InvoerVariabele("snelheid",0,10,0);
maakZichtbaar(snelheidlnv);
maakAnimatieMogelijk();
zijde = 100;
hoek2 = 360;
}
public void tekenprogramma()
{for(int i=0; i<aantal;i++)
{ rechts(hoek);
ruit(zijde);
}
}
void ruit(double z)
{ vulAan("rood");
for(int i=0 ; i<2 ; i++)
{ vooruit(z);rechts(30);
vooruit(z);rechts(150);
}
vulUit();
}
public void animatie()
{ while ( animatieLopend())
{ hoek = hoek + snelheid/10;
tekenOpnieuw();
}
}
public void invoerVarActie(InvoerVariabele iv)
{ if(iv==zijdelnv)
{zijde = zijdelnv.geefWaarde();
tekenOpnieuw();
}
{ if(iv==aantallnv)
{aantal= aantallnv.geefWaarde();
hoek = (hoek2/aantal);
tekenOpnieuw();
}
if(iv==snelheidlnv)
{snelheid = snelheidlnv.geefWaarde();
tekenErbij();
}
}
}
}