• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout in code kassasysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

seller29

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2016
Hoi,

Telkens ik deze code wipgebruiken krijg ik een foutmelding error -13. Volgens mij heeft het iets te maken met het feit dat ik met een mac werk. Iemand een idee,? De debug staat stil bij hetvolgende: Zie bijlage!

alvast bedankt!

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-05-01 om 16.34.19.jpg
    Schermafbeelding 2016-05-01 om 16.34.19.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 103
Of met een mac te maken heeft weet ik niet maar doe het bestandje er even bij. Met plaatjes kunnen we niet zoveel.

Volgens mij gaat er nog wel meer fout

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
'ComboBox1.List = Range("namen").Value

Code:
Private Sub CommandButton2_Click() 'cola
 With Sheets("Blad2")

Mogelijk dat het zo beter gaat. Nb welke versie van Excel heb je?

Bijlagen

Volgens mij gaat er nog wel meer fout

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
'ComboBox1.List = Range("namen").Value

Deze heb ik moeten invoegen anders kreeg ik geen keuze uit de lijst. zoals nu dus terug het geval is in uw versie.

Code:
Private Sub CommandButton2_Click() 'cola
 With Sheets("Blad2")

Dit snap ik niet zo goed ;-)...maar zal het eens uittesten met en zonder in mijn versie
Mogelijk dat het zo beter gaat. Nb welke versie van Excel heb je?

Versie van excel is die van 2011

Super bedankt alvast voor uw input!

Aangezien elke knop dezelfde procedure uitvoert is het handiger om 1 procedure te schrijven en enkel het juiste kolomnummer te passeren aan de procedure.

Bijlagen

Aangezien elke knop dezelfde procedure uitvoert is het handiger om 1 procedure te schrijven en enkel het juiste kolomnummer te passeren aan de procedure.

Hey Warme bakker,

Dit werkt inderdaad al vele beter. Kleine bemerking, per persoon kan ik nu bv maar 1 cola aanvinken en dan sluit mijn drankbesteller al. Enige kans dat dit aangepast kan worden en zo ja hoe?

Groeten,

Seller

Bij Sub Registreer de Unload Me eruit halen zodat je enkel kan sluiten met de Sluiten-knop

PS. Bij CommandButton5_Click nog een Unload Me vergeten weg te halen.

Bij Sub Registreer de Unload Me eruit halen zodat je enkel kan sluiten met de Sluiten-knop

PS. Bij CommandButton5_Click nog een Unload Me vergeten weg te halen.

Zalig het werkt:-)

Nog 1 vraag nu ik toch bezig ben. enig idee welk formaat een foto moet zijn als ik dit wil toevoegen op de drukknop zoals bv die van de wijn...
Als ik in mijn map afbeeldingen ga kan ik niet kiezen jpeg, pdf, png....ze doen allemaal niets..

Zalig het werkt:-)

Nog 1 vraag nu ik toch bezig ben. enig idee welk formaat een foto moet zijn als ik dit wil toevoegen op de drukknop zoals bv die van de wijn...
Als ik in mijn map afbeeldingen ga kan ik niet kiezen jpeg, pdf, png....ze doen allemaal niets..

Eventjes zonder mac gezeten vandaar nu pas terug antwoord. bovenstaand probleem met de foto's is helaas nog niet opgelost dus alle hulp is meer dan welkom

Het is niet het formaat van de afbeelding dat van belang is.
Als je een afbeelding inlaadt op een knop, moet je de verhouding van de knop aanpassen aan de afbeelding.
De ingeladen foto's in de bijlage zijn allen (jpg-formaat).

Bijlagen

Het is niet het formaat van de afbeelding dat van belang is.
Als je een afbeelding inlaadt op een knop, moet je de verhouding van de knop aanpassen aan de afbeelding.
De ingeladen foto's in de bijlage zijn allen (jpg-formaat).

Hey Wieter,

Het probleem is dat wanneer ik naar de properties ga om een foto in te voegen ik steeds de melding krijg "invalide picture". Ongeacht welk formaat, grote enz ik gebruik..

Foto inladen op knop, heb ik gedaan via eigenschappen van de knop.
Als je daar naar picture gaat en op de drie puntjes klikt, kan je kiezen uit welke map je een foto wilt.
Na de keuze zal de foto op de knop komen, in het formaat van de knop.(vervormd dus)
Dan pas je de lengte/ breedte van de knop aan, zodat de foto terug toonbaar is.

Foto inladen op knop, heb ik gedaan via eigenschappen van de knop.
Als je daar naar picture gaat en op de drie puntjes klikt, kan je kiezen uit welke map je een foto wilt.
Na de keuze zal de foto op de knop komen, in het formaat van de knop.(vervormd dus)
Dan pas je de lengte/ breedte van de knop aan, zodat de foto terug toonbaar is.

Het is net daar dat het fout loopt bij mij maar misschien heeft dat dus te maken met het feit dat ik met een mac werk. Voorlopig blijf ik dus invalide picture krijgen...Toch alvast bedankt voor het snel antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan