Fout in de systeemconfiguratie

• Onderwerp starter Onderwerp starter leo24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leo24

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Hallo,
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar het probleem is als volgt:
Ik wilde een schone installatie van Vista doen en kreeg na inbrengen van de herstelschijven uiteindelijk deze error:
Fout in de systeemconfiguratie. In het systeem is een configuratiefout gedecteerd. Als deze fout niet wordt gecorrigeerd zal de pc niet werken.
Ik kom zodoende niet in Windows en kan de pc niet gebruiken.
Wie heeft een oplossing? Alvast bedankt.

Het zou zomaar kunnen dat je in het BIOS het cd/dvd station als eerste boot-optie moet instellen.Krijg je die melding meteen na het inbrengen v.d. schijf?
Succes.

De pc laadt alle info van de herstelschijven en wil uiteindelijk Windows laden, pas op het allerlaatst krijg ik de error. Wat betekent dat, dat de harde schijf defect is of iets anders?

Je hebt toevallig niet de partities veranderd,toegevoegd of verkleind? Dan werkt dat via de herstelschijven meestal ook niet meer. Indien nee dan zou er mogelijk een probleem met de harde schijf kunnen zijn,hoe oud is een en ander?

Ik heb niet de partities veranderd en de pc is nu 3 1/2 jaar oud. De melding zegt jou dus niet meteen iets?

Als je wil geef dan ff de specs (merk/type) van je pc.Je hebt toevallig geen externe schijf aangesloten o.i.d.? Normaal gesproken zouden de herstelschijven gewoon moeten werken tenzij je evt. dingen aan de hardware hebt veranderd. Een fout in de systeemconfiguratie kan zowat van alles zijn. Om je harde schijf te testen kun je bij de fabrikant een tool downloaden die je op cd brandt waarmee je je schijf kunt testen maar dan moet ik wel weten wat voor 'n pc het is.

Heb je geen cd erbij gekregen met "HP Hardware Diagnostic Tools" ?

Nee, die heb ik niet. Is die misschien ergens te downloaden?

De tool is alleen te gebruiken op een werkende pc er is blijkbaar geen cd.Kun je niet een Vista dvd lenen van iemand en daarmee proberen te installeren? Je productcode is gewoon geldig.Maar je moet dan wel alle drivers van HP evt. van tevoren downloaden van jouw model.
Edit: klik op deze link en kijk voor Seatools voor DOS die je kunt branden op cd en waarmee je je pc mee kunt opstarten en je schijf kunt testen.

Laatst bewerkt:
Als ik 't sea tools iso image wil downloaden krijg ik een tekstbestand. Is dat wel goed?

Op +/- de hellft v.d. wwepage staat een oranjekleurig pijltje naar beneden gericht,daarnaast staat "download SeaTools for Dos-ISO Image" daar moet je het ISO-bestand downloaden,rechts van de link kun je de handleiding downloaden in PDF-formaat.Dit ISO-bestand moet je branden op cd met b.v. FreeIsoBurner (er zijn genoeg gratis programma's hiervoor)Met die cd kun je opstarten en je harde schijf laten controleren.

Laatst bewerkt:
Ik heb de short en long test gedaan maar er kwamen geen fouten uit. Moet ik speciaal ergens op letten?

Nee,als er geen fouten worden aangegeven neem ik aan dat de schijf OK is.Wordt vervolgd.
Download Hiren's Boot CD 11.0 hier zitten verschillende testtools op,alles freeware, kijk of je er wat mee kunt.Onderaan de site kies je voor "Direct HTTP Mirror" ,het is een bestand van 259 MB en met een beetje breedbandverbinding heb je het binnen 4 min. binnen.Pak het bestand uit en brandt het ISO-bestand op cd met de meegeleverde BurnCCD.exe,die zich niet op de pc installeert maar meteen opent bij dubbelklikken en het bestand meteen op cd brandt.Herstart de pc en zorg dat hij als eerste van cd opstart,door of in het BIOS de opstartvolgorde te veranderen of d.m.v. een sneltoets (meestal F11 maar kan ook F10 zijn) Kijk eens naar alle tools die er aan boord zijn en probeer eens een en ander want je komt toch al niet meer op een normale manier in de pc(start Windows Mini XP vanaf cd).Laat ff weten hoe het is gegaan,je kunt altijd naderhand nog een Windows cd/dvd van een vriend/kennis lenen om je OS opnieuw te installeren met je eigen productcode (na eerst de benodigde drivers bij HP gedownload te hebben)
Succes voorlopig.

Laatst bewerkt:
Ik ga ermee aan de slag. Alvast heel erg bedankt voor je moeite.

Update: ik heb de boot cd enkele uren laten draaien, maar er werden geen errors getoond. Dus heb ik een Vista boot cd van een kennis gebruikt en binnen no time stond Vista er weer op, probleemloos.
Het blijft een raadsel waarom het via de herstelschijven niet is gelukt, maar eind goed, al goed.
Nogmaals dank voor je hulp.

Ben blij voor je dat 't uiteindelijk toch gelukt is via een andere cd/dvd .Waar het aan gelegen heeft?Wie zal het zeggen het kan ook aan de herstelschijven zelf gelegen hebben, in ieder geval heb je er toch een nuttige cd (Hirens) aan overgehouden.
Succes verder.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan