• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule geeft melding : Fout 1004

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Goeiemiddag,

Wie kan me helpen, want ik snap er écht helemaal niets van.
Ik heb een stuk VBA-code geschreven en als ik dat keurig handmatig doorloop, dmv F8 in de editor, loopt eea keurig als een zonnetje, van begin tot eind.
Echter, als ik de editor open en ik druk op de "Uitvoeren"-knop, loopt de macro op een gegeven moment vast met de melding : "Fout 1004" (zie afbeelding). Als ik vervolgens op "Foutopsporing" klik, blijft de editor staan op een regel met de code :
Code:
ActiveWorkbook.Names.Add Name:="ArtNrsNav", RefersToR1C1:= _
    "='Voorraad Navision'!R2C1:R" & ActiveCell.CurrentRegion.Rows.Count & "C1"

Nóg gekker, eenmaal in de editor aangekomen, zie ik dus de genoemde regel met code geel gearceerd. Als ik vervolgens de uitvoering van de code vervolg door gewoon op F8 te klikken, loopt de macro gewoon verder en als ik 4 regels verder ben en ik klik weer op de "Uitvoeren"-knop, loopt de code ook gewoon weer door.

Kan iemand me helpen, want ik heb echt geen flauw benul wat hiervan de oorzaak kan zijn.....

Alvast bedankt voor de moeite!

EdjeVis

Bijlagen

• Fout1004.jpg
    Fout1004.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
In plaats van een afbeelding van een foutmelding bij te hangen, kan je beter het Excel bestand zelf gezipt bijhangen :thumb:

Beste Wigi,
Bedankt voor je 1e reactie. Heb ik niet aan gedacht, maar bij deze.
Wellicht voor jouw informatie : in de Excel gebruik ik een invoegtoepassing die "ExSION" heet. Deze invoegtoepassing dient om snel en makkelijk informatie uit Navision te trekken.
Aangezien jij niet in staat bent om deze informatie uit Navision te halen én omdat er in de code ook een csv-bestand wordt geïmporteerd (wat voor jou ook niet mogelijk is na te bootsen), heb ik maar twee versies van het bestand bijgevoegd. Eén zoals 'ie is vóór dat ik de artikelgegevens uit Navision haal en daarna de code opstart en één tot op het moment dat de code "vastloopt".
De VBA-code wordt automatisch opgestart nadat de gegevens uit Navision zijn gehaald. Mbv ExSION kunnen complete downloads worden gemaakt, maar ook formules worden opgesteld waarmee gegevens rechtstreeks uit Navision worden getrokken.
Hopelijk kun je hier meer/voldoende mee uit de voeten, maar als je vragen mocht hebben verneem ik ze graag.
Groeten, EdjeVis

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zelf opgelost!
Ik benoem nu geen gebieden meer, maar wijs de adres-gegevens toe aan een string-variabele met :
Code:
adresreeks = "'" & ActiveCell.Worksheet.Name & "'!" & _
Range("A1:B" & ActiveCell.CurrentRegion.Rows.Count).Address(ReferenceStyle:=xlR1C1)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan