• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ratje10

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Ik ben bezig om betekenissen van namen aan elkaar te koppelen. Ik heb een kolom A met namen van bron A en in kolom B de namen van bron B (kolommen bevatten ongelijke rijen). In kolom C staat per rij de betekenis van de naam welke op dezelfde rij in kolom B staat.

Nu wil ik de betekenissen van kolom C koppelen met de namen van kolom A. Ik moet dit doen met verticaal zoeken. In deze thread is door Rdg1314 al een oplossing aangedragen. Ik heb dit bij mij ook toegepast, maar er gaat toch nog volgens mij ergens iets fout gezien onderstaand screenshot:

1231616949.png

Ik heb als voorbeeld de formule van D15 zichtbaar weergegeven in de formulebalk. Wat is er fout aan de formule. Niet kijkende naar het feit dat de naam 'aaldert' in A15 met een kleine letter is en in B5 met een hoofdletter, want deze moeten exact gelijk zijn (toch?). Dit laatste heb ik al getest en gaf nog steeds een foutmelding

Graag een reactie.

Beste ratje10 ;)

Neem de volgende formule:

Code:
=VERT.ZOEKEN(A15;$B$2:$C$16;2;ONWAAR)

Groetjes Danny. :thumb:

Was het zo simpel :): alleen de "" vervangen door ONWAAR.

Thx Danny...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan