Fout in het script voor I.E.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bongerston

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Sinds enige tijd krijg ik steeds na het opstarten van de PC een foutmelding en wel de volgende:
Fout in het scrip voor I.E.
Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina.
Regel 2
Teken 131
Fout: Tekenreeksconstante is niet afgesloten.
Code 0
URL: about blanc
Wilt u doorgaan met het uitvoeren met scripts op deze pagina?
JA / NEE

Wie kan mij zeggen wat deze fout betekent en hoe ik hem evt. kan verhelpen?
Alvast bij voorbaat dank voor uw reactie.
Groetjes Ton.

Eventueel een pagina "about blank" in je opstartitems, die eerst wil opstarten vóór je aan de normale URL toekomt. Kan je nakijken door het maken van een log van HiJackThis. Op de eerste lijnen verschijnen dan de URL's waar je normaal mee opstart, maar ook een lijn met op het einde "about blank". Is dit zo, dan kan je deze verwijderen via een fix in HJT en zou je probleem opgelost kunnen zijn. Anders je volledige log eens laten nakijken op een ander forum bvb. NUCIA/ASO.nl of HiJackTHis.nl.

Hallo,

Het probleem licgt niet aan ons pc gebruikers maar aan storingen in de servers van kpn.

dit verklaart dus ook waarom Hetnet en Planet gebruikers er last van hebben. Deze storing duurt al een kleine 30 a 40 uur en men weet nog niet wanneer deze is opgelost.
Het kan zelfs zo zijn dat je er tot op heden geen last van had maar pas sinds vandaag.

Vooral bij sites zoals ebay, hotmail etc komt het probleem naar voren.

Informatie verkregen van de klantenservice van planet.

Een vriendelijke groet,

Feanor

Fout in script op deze pagina

Hallo Feanor
Bedankt voor je reactie.
N.a.v. jouw bericht heb ik een tijdje afgewacht of het probleem vanzelf weer zou verdwijnen.
Dit is echter niet het geval. Ik krijg nog steeds de foutmelding!
Jij schrijft dat het probleem bij de servers van KPN ligt; o.a. Planet en Het Net. Maar mijn provider is Scarlet. Kan het zijn dat ook deze provider met dit probleem kampt?
Groetjes Ton.

Fout in script voor I.E.

Hallo Kape

Neem me niet kwalijk, maar ik ben nog niet zo bedreven met de computer . Zou je een beginner uit kunnen leggen hoe ik de door jouw aanbevolen handelingen moet doen.
Je schrijft dat ik eerst een log moet maken met het programma HiJackThis en daarna evt. een 'about blanc' verwijderen via een fix.
Sorry, maar dit is voor mij onbekend terrein. Hopenlijk kun je me op weg helpen om het probleem op te lossen. Alvast bedankt en groetjes van Ton.

Het programma HiJackThis kan je hier downloaden : http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/hijackthis.php?page=download
Maak eerst een map bvb c:\HiJackThis en zet daar het programma HiJackThis.exe in. Klik op dit programma om te starten en neem de optie "Do a scan and save a logfile". Dan wordt er een samenvatting gemaakt van je werkende programma's en een aantal lijnen getoond, te beginnen met R0 tot 23 of 24. Er verschijnt een log dat opgeslagen wordt onder de naam hijackthis.log. Kijk nu in dit log of er bij de eerste lijnen R0, R1, R2 een lijn staat die eindigt met de vermelding "about blanc". Is dit zo, dan start je het programma HiJackThis.exe opnieuw op en neem je de optie "Do a scan". Je zet een vinkje voor de lijn met "about blanc" en klikt op "Fix Checked". En dan moet je eens kijken of je probleem opgelost is.

Beste kape
Bedankt voor je reactie en je geduld. Ik heb jouw aanwijzingen opgevolgd en het programma Hijackthis gedownload.Maar in de getoonde log zie ik nergens een regel met 'about blanc'.
Wel zie ik op regel 04 het volgende;
BHO (browser help object)
Surfary BHO class (BB9AAAF3-4F8D-48B5-A565-FF3E58433DC2)
c:\Progr.files\surfary\surfary.dll (file missing)
Valt hier misschien uit op te maken dat er een bepaalde registersleutel wordt gemist?
Ik heb verder nog niets verwijderd.
Groetjes Ton.

Dit bestand surfary.dll is een verdacht bestand en zou (eventueel) kunnen wijzen op een besmetting van je computer. Vermits er op Helpmij.nl geen logs van HiJackThis geanalyseerd worden, zou ik je aanbevelen om naar een ander forum over te stappen en daar je log door experten te laten controleren. Je zou hiervoor terechtkunnen op Nucia.nl of HiJackThis.nl. Registreer je op één van deze fora en plaats daar je log in de sectie HiJackThis-logs ... en dan maar afwachten of mijn idee over een besmetting bevestigd wordt.

Hallo Kape
De storende foutmelding na het opstarten doet zich nog steeds voor. Jouw raad heb ik opgevolgd en bij nucia.nl een log laten analiseren. Op dit forum zijn we er nog steeds mee bezig. Ik laat je weten als het opgelost is.
Groetjes Ton.

Fout in script op deze pagina van I.E.

Hallo Kape

Ik zou je laten weten wanneer het probleem opgelost was. Nou, het schijnt dat de foutmelding zich niet meer laat zien. Een moderator van Nucia heeft mij goede adviezen gegeven hoe ik het register kon resetten. Ik hoop maar dat het zo blijft.
Evengoed wilde ik ook jullie bedanken voor de geboden adviezen.
Groetjes Ton Bongers.

Hoi Bongerston,

Bedankt voor de info. Goed dat je probleem opgelost is. Houden zo !

KAPE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan