Fout in IO apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kornelis

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Mijn externe HD geeft de foutmelding "fout in IO apparaat".
Nou wil ik een low level format gaan doen, maar de tooltjes die ik vind zijn alleen geschikt om vanaf een een floppy te draaien en dan zie ik mijn externe HD niet daar deze is aangesloten via USB.

Zijn er progjes om in windows toch een low level format te doen op een externe HD?

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Dit ligt dan niet aan de hd, maar zeer waarschijnlijk aan de USB-poort. Installeer hier de nieuwste driver eens voor.

Heb je ook uitroepens staan bij de USB-poort(en) in Apparaatbeheer?

Ik krijg deze melding ook als ik de externe HD aansluit op een andere PC.

Ik heb ook geen uitroeptekens staan bij apparaatbeheer.

Met vriendelijke groet.

Als ik de externe HD wil formateren of benaderen krijg ik deze melding, dus ik kom niet toe aan fomateren.
Dan blijft het rode lampje branden alsof er iets wordt weggeschreven en na een tijdje krijg ik de melding fout in IO apparaat.

Met vriendelijke groet.

Kijk hier es:
http://www.ariolic.com/activesmart/low-level-format.html

Het formatteren van een harde schijf op het laagste niveau. Hierbij wordt ook de sector informatie opnieuw op de schijf gezet. Tevens wordt de tabel met de bad sectors opnieuw weggeschreven. Hierna is de schijf nog niet te gebruiken, want daarna moet er nog een High Level Format of een DOS Format gedaan worden. Een Low Level Format is hopelijk maar eenmaal nodig voor een harde schijf. Denk er wel om dat IDE schijven NOOIT zelf low level geformatteerd kunnen worden. Laat dit altijd door de leverancier doen.

De software die bij de HD zat was alleen bedoeld om backup's mee te maken.

Ik zal die link eens proberen.

Met vriendelijke groet.

Er zit geen garantie meer op is al 2 jaar oud.

Met vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan