• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
263
Beste,

Als ik mijn Macro wil activeren, geeft hij een foutmelding bij onderstande handeling:

ActiveChart.SeriesCollection(1).DataLabels.Select


Ik ben helaas nog niet thuis in de wereld van VBA, dus ik kan alleen nog maar met de opneem functie Macro's maken. Dus ik weet niet wat er gebeurd is, en waarom hij een fout melding geeft.

Hopelijk kan iemand mij uitleggen waar de fout zou kunnen zitten.

Alvast dank!
 
Beste,

Als ik mijn Macro wil activeren, geeft hij een foutmelding bij onderstande handeling:

ActiveChart.SeriesCollection(1).DataLabels.Select


Ik ben helaas nog niet thuis in de wereld van VBA, dus ik kan alleen nog maar met de opneem functie Macro's maken. Dus ik weet niet wat er gebeurd is, en waarom hij een fout melding geeft.

Hopelijk kan iemand mij uitleggen waar de fout zou kunnen zitten.

Alvast dank!

Het zou kunnen dat er geen grafiek is geselecteerd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Ron,

Als ik de macro beeindig is de grafiek wel geselecteerd...Dus het is iets anders wat er mee te maken heeft..

Echter blijft het vreemd, aangezien ik niks verander heb in de tussentijd..
 
Dat de grafiek aan het eind is geselecteerd zegt niet zoveel. Het hangt er vanaf wat er gebeurd op het moment dat de regel, die de foutmelding veroorzaakt, loopt.

Wat voor foutmelding krijg je precies?
Wellicht dat je het bestand kunt bijsluiten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Ron,

Hierbij de foutmelding..Het heeft te maken met de datalabels..Deze staan (nu) idd niet bij de grafiek..Maar zou ik dit terug kunnen krijgen, of aan moeten passen?

Het bestand opsturen gaat niet aangezien het ± 30mb groot is..
 

Bijlagen

  • Map3.xls
    20 KB · Weergaven: 18
En dit is de macro (gedeelte voor deze grafiek athans):

Excel geeft de "foutmelding" bij de een na laatste regel aan..
 

Bijlagen

  • Document.txt
    813 bytes · Weergaven: 30
Je krijgt inderdaad de foutmelding omdat er geen labels in de grafiek staan.
Maar volgens mij heb je de regel ook helemaal niet nodig.
Als je een ' voor de regel zet dan ziet VBA het als tekst en niet meer als code.
Run de macro en het zou goed moeten gaan.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
En dit is de macro (gedeelte voor deze grafiek athans):

Excel geeft de "foutmelding" bij de een na laatste regel aan..

De laatste 2 regels van de tekst die je gestuurd heeft kan je vervangen door:

Code:
    ActiveChart.SeriesCollection(1).DataLabels.Font.Bold = True


Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Ron,

Ik heb jouw regel gebruikt, maar krijg nog steeds de foutmelding..Zie bestandje..
 

Bijlagen

  • Map5.xls
    56 KB · Weergaven: 15
Raar, want het zou moeten werken.
Dan lijkt het er toch op dat er geen grafiek oid is geselecteerd.
Je zou de code stap voor stap moeten doorlopen om te kijken wat er precies misgaat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Ron,

Je 1ste methode werkt idd wel, echter voert hij de door mij gewenste opdracht niet meer uit.. Dus er zit/is inderdaad iets mis met de grafiek, ik weet alleen niet wat..
 
Laatst bewerkt:
De data labels fold te maken..

Misschien even ter info. De macro ('s) zijn voor de verschillende perioden van mijn draaitabelen/grafieken. En aangezien de draaigrafieken weer terug springen in de automatische opmaak van Excel heb de opmaak voor mijn grafieken er ook achteraan gezet. Zodat ze dus "mijn" gewenste opmaak hebben.

Blijkbaar is staat de grafiek niet goed, waardoor deze foutmelding komt, want ik werk er al 2 maanden mee zonder problemen..
 
Als ik het zo heel snel zie, volstaat het om de betreffende werkblad met de bijbijbehorende code naar een leeg bestand te kopieren en zo bij te sluiten. Dus niet het gehele bestand van 30 :shocked: Mb.
Dan kan beter gekeken worden waar de fout zit.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Ron,

Ik vrees dat de verwijzingen dan niet meer zullen werken. Wat mij echter wil is opgevallen en dat is denk ik weer een "typische Excel bug". Dat bij deze grafiek de labels niet blijven staan als je van maand veranderd. Dit doen de andere grafieken wel (obv een draaitabel), dus daar gaat het fout, er zijn geen labels om te selecteren.. Erg vreemd. Ik zal eens kijken of ik een bestand kan maken en je kan laten zien..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan