fout in PhpMyAdmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb in PhpMyAdmin een database aangemaakt en vervolgens heb ik daarin via een SQL-code een tabel aangemaakt. Echter, PhpMyAdmin meldt dat er een fout in regel 7 zit.
Wellicht doe ik iets fout (want de computer doet nooit iets fout), maar ik zie niet wat er fout is.

Wie kan mij helpen. Hieronder staat de code:

Code:
CREATE TABLE `leden` (
  `id` tinyint(11) NOT NULL auto_increment,
  `gebruikersnaam` varchar(255) NOT NULL default '',
  `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL default '',
  `email` varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ;

Vriendelijke groet,
Guido

phpMyAdmin meldt vaak wel meer dan 'een fout'.
Wees a.u.b. voortaan even volledig.

TYPE bestaat niet meer, gebruik dus ENGINE:

) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ;

Laatst bewerkt:
Dankjewel. Ik krijg echter nog foutmeldingen, dus ik studeer nog even verder!

Welke foutmeldingen krijg je dan?

Puur om ervan te kunnen leren heb ik een bestaand script geïnstalleerd. De installatie gaat via op http://dinges.vanharten.net/install.php. De installatie lukt dus niet, in het script zit(ten) (een) fout(en), dus loopt het script naar de ingebouwde foutmelding "MISLUKT".
Veel aannemelijker is het dat ik zelf iets over het hoofd zie en ik dus iets ben vergeten, waardoor zelfs deze proefopstelling mislukt.

Helaas is mijn glazenbol een beetje wazig. Kan je wat meer vertellen? Zoals welk script je gebruikt.

Een gokje: Database connectie is fout?
Misschien is het al gelukt, maar voer je de installatie opnieuw uit, wat normaliter niet kan.

Laatst bewerkt:
Mijn verstand staat even stil, heb van alles geprobeerd. Databaseconnectie is in orde. Waarom het eerst fout ging en nu wel goed, is mij een raadsel.
Ik zoek even op waar ik het door mij gebruikte script vandaan haalde.

Ik kan helaas niet de PHP-code zien, dus ben benieuwd welk script je gebruikt.
Hopelijk geen oud script, want de MySQL-drivers binnen PHP zijn in versie PHP7 ter ziele. Dan moet je MySQLi of PDO gebruiken.

Dus ik ben benieuwd.

Dit is een script uit 2004(!), 12 jaar niet meer geupdated!
In deze tijd zijn er een hoop functies en PHP veranderd en verdwenen dat ik zulke oude scripts afraad.
Tevens barst het van de SQL-injection waarmee je binnen de kortste keren gehacked zal zijn.

Eigenlijk zou die site het script niet eens meer aan moeten bieden!

Wat is er mis met zelf proberen iets te bouwen, en daar feedback op te vragen op het forum? Ik zag dat je op phphulp een topic gestart had waar een mooie workflow door iemand gepost was.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan