Fout in RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb 1x128 MB en 1x256 MB Ram. Bij Norton hardware test krijg ik volgende foutmelding ;
Bezig met testen 20 patronen op 402653184 bytes geheugen
Geheugen wordt getest met patroon waarbij alle bits zijn gewist...
Fout aangetroffen op adres 261529600
Test: Mislukt
Wat houdt dit precies in ?
En hoe kom ik te weten of het de 128 MB module is of die van 256 MB zonder de PC al open te maken?

Heb je ook echt problemen met je systeem dan ? Of zit je alleen met die melding in je maag?
Hoeveel geheugen geeft je BIOS aan tijdens het opstarten. Er hoeft lang niet altijd wat aan de hand te zijn hoor!!

Bios

Dank voor je reactie. Maar hoe kan ik dat in de BIOS zien? Zie alleen videokaart geheugen even staan. Denk wel dat er echt iets mis is want regelmatig krijg ik nu de melding dat er te weinig geheugen is. Gr

Wel raar met 384MB!!
Ik weet er ook niet zo heel veel vanaf hoor.Maar tijdens het opstarten moet je dat kunnen zien en anders via Eigenschappen van Deze Computer. Ik hoop dat Steve deze vraag nog ziet voor je. Hij kan je zeker verder helpen.

Niet zon duidelijke test voor newbee's. Lees in readme ook nog wel een risiko op hanging. Dan ben ik misschien nog verder weg. Is er geen andere oplossing ?

Heb nu BIOS Set-up gevonden (del indrukken bij opstart) en deze telt door tot 384 en ziet ook dan er 2 geheugen sims geplaatst zijn. Volgens mij zit het echt in de SIMS die niet meer goed werken.
Ideen ?

't Is dat je je pc niet open wil maken, anders zou ik zeggen doe de Norton test 'ns met de 2 modules afzonderlijk.
Misschien een andere memorytest gebruiken?
Heb je recent een module erbij geplaatst? Begon het probleem spontaan (of dus na het bijplaatsen)?

Nee het probleem is spontaan ontstaan en de extra memory heb ik ongeveer een jaar geleden bij geplaatst.

Moet ff diep denken, maar er is een versie van norton die altijd een foutmelding gaf als je meer dan 128mb (dacht ik) hebt. Moeten we dus eerst even weten welke versie van norton jij gebruikt.

Dat is heel goed. Toch blijf ik het raar vinden dat min of meer gelijktijdig met deze test in regelmatig meldingen kreeg dat er te weinig geheugen was. Regelmatig kwam er de melding dat NAV Email niet kon functioneren.
Maar even een paar dagen aankijken.
Bedankt tot dusver. Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan