Fout in script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert77

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Hallo allemaal.

Ik heb op mijn site een popup-schermpje met een spreukentegeltje. Iedere dag komt er automatisch een nieuwe spreuk op het tegeltje.

Nu heb ik gisteren nieuwe spreuken toegevoegd aan het scriptje en nu werkt het niet meer. Ik heb me rot gezocht en ik kan niet vinden waar het aan ligt. Misschien dat ik het over het hoofd zie. Kan iemand mij helpen? Hieronder staat de code afgebeeld.

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>www.waslam.nl: Spreuk van de dag</title>
<style type="text/css">
<!--
.style1 {
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-weight: bold;
	font-size: 36px;
}
body {
	background-image: url(tegel001.jpg);
	background-repeat: no-repeat;
}
#Layer1 {
	position:absolute;
	width:293px;
	height:166px;
	z-index:1;
	left: 53px;
	top: 118px;
	vertical-align: middle;
	text-align: center;
}
.style2 {
	font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;
	font-style: italic;
	color: #003366;
}
-->
</style>
<script src="../Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
</head>

<body>
<div id="Layer1">
  <div align="center">
    <script language="javascript"> 
<!-- 

var today_obj=new Date() 
var today_date=today_obj.getDate() 

var tips=new Array() 
var tiptitle='<b></b><br>' 

//verander hieronder de tips van de dag... voor iedere dag dus een andere 
tips[1]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Is februari nat en koel, dan wordt juli dikwijls heet en zwoel.</font></b>' 
tips[2]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als we ons stilhouden, praten we tenminste niet langs elkaar heen.</font></b>'
tips[3]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>' 
tips[4]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>' 
tips[5]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>'
tips[6]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor.</font></b>'
tips[7]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>'
tips[8]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Kennis is nog geen wijsheid</font></b>' 
tips[9]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Het leven is hard, een muur ook</font></b>'
tips[10]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>'
tips[11]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Hoe meer ik de mensen leer kennen. Hoe meer ik van de beesten ga houden </font></b>'
tips[12]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als het bier uit de kraan kwam als water, hadden we elke dag een kater</font></b>'
tips[13]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.</font></b>'
tips[14]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>'
tips[15]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Wie veel geleerd heeft, weet hoe dom hij is.</font></b>'
tips[16]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Niet bij iedere spreuk lig je in een deuk</font></b>'
tips[17]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">De emancipatie van de vrouw houdt op wanneer haar auto het begeeft.</font></b>'
tips[18]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Niks te doen? Begin een frietkraam voor het huis van Sonja Bakker!</font></b>'
tips[19]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Vroeger was ik schytsofreen maar het gaat nu goed met ons</font></b>'
tips[20]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Je bent pas oud als men zegt dat je er nog goed uitziet.</font></b>'
tips[21]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als werken goed was, hadden de rijken het niet aan de armen overgelaten.</font></b>'
tips[22]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als blikken konden doden,hadden ze er geen erwten in gedaan.</font></b>'
tips[23]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Weet je nog een leuke spreuk? Stuur deze dan naar de Webmaster</font></b>'
tips[24]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Vreemden zijn vrienden met wie U nog moet kennis maken.</font></b>'
tips[25]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Ik heb niet gefaald, ik heb net 10.000 manieren ontdekt die niet werken.
</font></b>'
tips[26]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Zij wilde de wereld zien. Hij installeerde Google Earth.</font></b>'
tips[27]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Wanneer je fles of glas geen druppel bevat. Ben je waarschijnlijk ladderzat</font></b>'
tips[28]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat.</font></b>'
tips[29]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Wie het verband niet snapt, moet geen verpleegster worden.</font></b>'
tips[30]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Als de klok 12 keer slaat, sla dan terug.</font></b>'
tips[31]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Trouwen betekent voor de man zijn rechten halveren en zijn plichten verdubbelen!</font></b>'
//Het huwelijk is een poging om problemen op te lossen, die men alleen nooit gehad zou hebben!
document.write(tiptitle) 
document.write(tips[today_date]) 

//--> 
  </script>
  </div>
</div>
<p class="style1"><br />
</p>

</body>
</html>

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Geert

Ja............. script snapt het niet omdat het niet aan de eisen voldoet.

Regel 25

tips[25]='<b><font face="Script MT Bold" size="6" color="#003366">Ik heb niet gefaald, ik heb net 10.000 manieren ontdekt die niet werken.</font></b>'
werkt nu wel.

die regel is niet op EEN LIJN

werken.hier zit een enter in je code </font>

Bekijk het in html mode, dan zie je het wel.

:cool:

Bedankt Peter,

Hij werkt weer.

Ik wist wel dat het iets kleins zou zijn, maar ik heb me rot gezocht.

Bedankt.:thumb:

Iets kleins, kleiner kan niet dan een spatie of enter :)

De code had ik in mijn editor geladen, niks te zien als fout.
Evenwel bij voorbeeld foutmelding
met regel en teken.
Toen mijn editor de wrap in en uitgeschakeld, en toen was het te zien:
</font></b>'
stond op andere regel.

Javascript is wat dat betreft syntax gevoelig.

:cool:

ja, handig scriptje trouwens, ik had er al een maar die ging op ma,di enz dus die moest ik om de week vernieuwen, maargoed de vraag is opgelost en dan is het handig om dat in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan