Fout in search database

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertsjelle

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
87
Hallo,

Ik moet een "search" database gaan maken. Ik heb weinig kennis van VBA codes etc. Dus voor ik aan de database begin heb ik geprobeerd om een zoek functie in acces "werkend" te krijgen. Ik heb dit gedaan door eeen searchdatabase naar proberen te maken. (zie bijlage). Ik ben er al een hele tijd mee bezig en weet echt niet wat ik fout heb gedaan:(. Zou hier eens iemand naar willen kijken die er verstand van heeft?

In dit voorbeeld wil ik in het formulier een naam of plaats selecteren en vervolgens in het subformulier de resultaten zien.

Alvast Bedankt.
 

Bijlagen

  • ZoekDatabase.zip
    59,2 KB · Weergaven: 15
Ik heb de fout al gevonden; in de gebruikte procedure achter de knop wordt niet gecontroleerd wat de inhoud is van de keuzelijst. Er wordt van uitgegaan dat de waarde numeriek is. Omdat je er teks mee ophaalt, loopt alles een beetje in het honderd....
Ik ben er een check bij aan het maken, die dat probleem voor je oplost. Even geduld dus...

Michel
 
Hier is een verbeterde versie.

Scheelt weer uitzoekwerk...

Michel
 

Bijlagen

  • ZoekDatabase v2.rar
    16,7 KB · Weergaven: 20
Ik heb de fout al gevonden; in de gebruikte procedure achter de knop wordt niet gecontroleerd wat de inhoud is van de keuzelijst. Er wordt van uitgegaan dat de waarde numeriek is. Omdat je er teks mee ophaalt, loopt alles een beetje in het honderd....
Ik ben er een check bij aan het maken, die dat probleem voor je oplost. Even geduld dus...

Michel
 
Top

Heren,

Bedankt voor het uitzoeken. Dit scheelt me een hoop gezoek en frustatie:).
Dit is de eerste keer dat ik een bericht op het form plaats en ik had niet zo snel een reactie verwacht.:)

BEDANKT!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan