Fout in Slipstream-CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Hoop dat dit de goede sectie is, anders verplaatsen jullie 'm maar.
Ik heb een nieuwe geslipstreamde CD gemaakt van WinXP Pro, SP2 en de Raid-drivers. Leek me handig omdat die floppy zo lastig werkt.
Vaker een slipstream gemaakt zonder problemen.
Als ik nu echter van de gemaakte CD wil opstarten krijg ik in DOS de foutmelding:
"Cannot boot from CD - Code 4"
Natuurlijk heb ik al wat gegoogled en begrepen dat ik ergens een fout gemaakt heb tijdens het branden, maar waar ????
CD gebrand met Nero 7; "opstartbare CD"; imagebestand; geen emulatie.
Zo moest het toch ???

Als iemand een tip heeft, heel graag.

met vr. groet,
Harry

Hallo !

Niemand enig idee ?

Greetz,

Harry.

Heb je ook de "MICROSOFT CORPORATION.IMG" bestand laten toevoegen om de cd-rom bootable te krijgen?

Ik heb eergister zo'n cd gemaakt en die doet het prima. Gemaakt met Xp-Iso-Builder.

Laatst bewerkt:
Nee, dat zal het dan waarschijnlijk zijn, Crash. Bedankt voor de tip. Ik ga vanmiddag een nieuwe poging wagen en laat je nog weten of het gelukt is.

Vast bedankt,

Harry.

Nu snap ik er helemaal niks meer van !. Microsoft Corporation .IMG toegevoegd, en UltraIso gebruikt. Als ik nu van de gebrande CD wil opstarten krijg ik de melding: NTDLR is missing , en daarna start de PC op van de harde schijf.
Verschillende keren opstartbare CD's gebrand, en nog nooit problemen gehad.
Kan het zijn dat m'n Windows XP-CD inmiddels beschadigd is?

greetz,
Harry.

Als je de IMG bestand toevoegd moet je wat aanpassen in dat venster en een ander tabblad..

Het branden
Start Nero Burning ROM en klik in het ‘nieuwe compilatie-scherm’ op ‘CD-ROM (Boot) in het linkervenster ’. Klik op ‘Image file’ en navigeer naar G:\xpdata\ Microsoft Corporation.img. Vink ‘Enable experts setting’ aan en zet de instellingen op:

* Kind of Emulation: No emulation
* Boot message: niet aankomen
* Load segment of sectors: niet aankomen
* Number of loaded sectors moet op 4 staan

Daarna kies je het tabblad ISO:
Zet daarbij de instellingen zoals op onderstaand plaatje (ISO level 2, Mode 1, ISO 9660, vink de rest van de opties aan):

In het tabblad Label noem je het Volume Label ISO 9660: ‘WXPOEM_NL’ (zonder aanhalingstekens).
Klik nu op ‘New’ rechtsboven in het ‘New compilation venster’ en navigeer naar de folder xpdata en selecteer alle bestanden, druk op de rechtermuisknop en kies dan voor ‘Copy to compilation’.
Tot slot kies je in het menu Recorder/ burn compilation en vink daarbij de opties Write, finalize cd aan. Stel je schrijfsnelheid en schrijfmethode (Track-at-once) in. Number of copies zet je op 1, en vink BURN_Proof of Flextra Link) aan. Klik op Burn. Je bootable Windows XP SP2 cd wordt dan gebrand.
Bron+screenshots:
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17

Hoi Crash !

Helemaal volgens je handleiding gedaan en het is gelukt !
Waarschijnlijk had ik toch bij de instellingen wat fout staan.
In dank,

Harry.

Graag gedaan, kwam de handleiding tegen toen ik er zelf mee bezig was.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan